• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

God morgon! "Perfekt" natt! Ammade vid 23, sen sov han till 4, ammade, sov till 7, ammade, sov till 9, ammade, gick upp! Mannen sov på soffan, så han fick äntligen sova ordentligt, kan behövas för att klara jobbet!
    Ska iväg till läkare nu strax för att kolla tån, men de brukar ju inte göra nåt åt det ändå... Typiskt att gå in i en barnstol, som ändå inte ska användas på flera månader...

bassekatt- hoppas ni får bra tips på BVC och att ni får sova snart!

Frill- ska kolla in det rummet, verkar ju skönt! Vilken tid ska du till sös? Min tid är kl 13.

Fika imorgon- jag kan ju alltid ta bussen till Slussen eller nåt från Sös. Är det nån som vet om Mosebacke har öppet dagtid? Det vore ju perfekt, hur stort som helst ju!

• Sole

Swe
    Mosebacke öppnar kl 17 på vardagar tyvärr.
    Men Bruno-gallerian på Götgatsbacken skulle kanske kunna vara något?
    VIlka var det som kunde fika på Söder imorgon em?

Sole
    Swe

• Sofffy

God morgon tjejer.

Har inte skrivit på ett tag, har också en liten gnällspik här hemma. Har vänt mitt dygn totalt, hade fullt upp förra veckan med en massa projekt som man får sota för nu när tröttheten infinner sig. Sen sover våran lilla tös nästan ingenting!!! Hon tar micronaps på typ 20 min sen e hon vaken hela dagen, kvällen o sover bara mellan 12-3 o 4-6 sen är hon vaken hela tiden. Barnmorskan sa att det tydligen e normalt o att de tar igen sig på micronaparna. Tyvärr hinner ju då inte mamma ta igen sig så ja e supertrött. Försöker att komma ut o ta en promenad/lunch om dagarna för e man inne hela tiden så blir man ännu segare.

Lillenlillen: Va härligt att komma till Toscana såhär på våren. Vi ska också till Italien, fast i Juli. Får ja fråga en kanske lite dum fråga (men har ju inte haft barn innan så), hur gör man med barnvagnen när man flyger, checkar man in sittdelen som vanligt bagage o tar man liggdelen som handbagage eller kan man checka in båda?

Åhh e så ambivalent med vad lillan ska heta, har ångest över de där papprena vill skicka in dem så snart som möjligt eftersom vi måste fixa pass till lillan inför italienresan (hur gick det för er lillenlillen, gick det snabbt att få Inez pass?). Hennes förnamn är klara men vet inte vilket efternamn hon ska ta, hennes pappa heter Hanner och jag heter Langfält så båda har rätt ovanliga, vilket tycker ni? Vill inte ta dubbelnamn

Samliv finns inget här heller, vi pratar om det hela tiden, men när chansen ges är det ingen som orkar.

Ja hakar gärna på lunch/fika på söder i morgon om jag känner mig piggare. Är perfekt promenad från oss.

Fika på söder i morgon em:

Sole
    Swe
    Sofffy

• majlinsa

Hej alla
    W strattade för första gången den 22 april.. tidigare fick man bara leenden av honom..

• Sole

Sofffy
    jobbigt att hon inte sover på dagarna! Här har det börjat bli oroligt på nätterna, han kan vara vaken i 1 1/2 timme innan han somnar om och det är rätt kämpigt när kl är 03 på natten...
    inatt åt han dock första gången vid 02.30 vilket gav behövlig sömn för oss!
    Era båda efternamn tycker jag funkar bra med Ebba vilket gör valet svårare
    Ni kanske ska singla slant?
    Italien i juli låter hur mysigt som helst, jag längtar ihjäl mig tills vi åker till Barcelona den 13e maj, måste gå ner några kilon till bra så jag slipper känna mig som en fläskpadda

Idag ska jag egentligen gå på promenad med mammagruppen kl 13 men funderar på att skita i det för V har precis somnat efter varit vaken sitt maratonpass sen kl 08 imorse (som han brukar) och det känns inte bra att plocka upp han om en halvtimme, börja klä på etc.. jobbigt med tider som man bestämt sådär.
    Hur skulle ni ha gjort?

på lördag ska jag vara utan V hela dagen, vi ska ha möhippa för en kompis. Det som är tråkigt är att det är bara jag och en annan tjej som engagerat oss i möhippan, alla andra verkar skita i det och det är inte det lättaste alltid att ha en spädis och samtidigt fixa sånna grejjer...

Fika Söder imorgon em (ons) Brunogallerian kanske?
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?

• Sole

majlinsa
    strattade är skrattade va?
    Va kul!

Bassekatt
    usch va jobbigt att han inte osver som han ska, förstår att ni är helt slut! Hoppas BVC kan ge bra tips! Annars tycker jag Anna W har bra tips på sömtrasslare, kika in på hennes sida www.annawahlgren.com

• Sole

majlinsa
    strattade är skrattade va?
    Va kul!

Bassekatt
    usch va jobbigt att han inte osver som han ska, förstår att ni är helt slut! Hoppas BVC kan ge bra tips! Annars tycker jag Anna W har bra tips på sömtrasslare, kika in på hennes sida www.annawahlgren.com

• bianca2

hej! e gärna m imorgon.

Fika Söder imorgon em (ons) Brunogallerian kanske?
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2

kram

• cirpen

Apropå den där boken ngn nämde, har den också och tror min kicka är i ett utvecklingsprång nu (7-9 veckor) i två dagar på raken har hon gallskrikit nu på kvällen, helt otröstligt..har aldrig hänt förut!
    Tur man har hörselproppar hemma, för det ÄR psykisk terror att höra detta. Tror att det är så många intryck nu för henne att bearbeta så det blir bara för mycket för de små liven!
    Skall prova AW metoden och buffa henne till en tupplur innan kvällningen få se om det hjälper...Ju mer jag läser AW ju mer övertygad blir jag faktiskt av henne, hon har ju erfarenhet helt klart. Men visst skall man inte slaviskt följa böcker utan gå på sina egna känslor såklart, men för mig känns det bra att ha några riktlinjer att följa.

Dagens Spartips:(Husmodersvarning..... )
    Jag har skrivit ut bilder som jag googlat fram, som jag sedan tejpat upp lite här och där. Barbastark är en stoor favorit! Hon skrattar gott åt den figuren! Snabbt, billigt och enkelt!

• Swenglish

Jag och tån har varit hos doktorn och den ska röntgas... Hoppas hoppas den inte är bruten, tror det gör ont mycket längre då!

Sole- hmm, svårt, tror du inte han somnar om direkt när han läggs ner i vagnen och du börjar gå då? F sover mycket bättre när han är ute i vagnen.

Soffy- jag röstar på Langfält!

Vilken tid vill ni fika? Min tid på sös är klockan ett, det brukar ta 1 1/2 timme, fast kanske kortare imorgon, men typ halv tre-tre nånting? Får det plats många vagnar i Brunogallerian?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4