• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

hej tjejer! ni skriver ju massor!!
    zul - läskigt som bara den. skönt att det gick bra.
    lillen - välkommen hem!!! antar att du haft det grymt. e så avis.
    sole - ang samlivet har vi inte upptagit det "fullt ut", jag har efterkontroll på måndag, 5 vekor efter förlossningen så vi väntar på det. har ju inga stygn men foglossning som pajar en del. kram

• bianca2

ginger! a har oxå haft ett gnälligt dygn. påminner mycket om det du skrver men a blir bara nöjd av tutten - även om han inte ens äter...

• Pippil8

Ginger - låter jobbigt med gnälligheten! Har precis som du den där boken med de sju utvecklingssprången. Är osäker på om E passerat det första eller inte nått det än. Har gått väldigt bra i två dygn nu i alla fall

Sole - samliv ja... Jag har ju inga stygn mer än PÅ magen men vi har testat lite. Med skydd. Men jag tror det är stor skillnad om man fött vaginalt jmf med snitt. Däremot är det väl samma sak att man kan ligga och oroa sig för att lillen ska vakna och det blir inte riktigt samma sak då

Idag har maken fått mata lilleman med nappflaska - mysigt för dem och skönt för mig att slippa ifrån en stund (trodde aldrig jag skulle säga det!). Hade ju tänkt använda mjölken jag pumpade ut på natten men det visade sig att lilleman sov fantastiskt bra i natt så det behövdes inte.

Har ni bestämt någon dag för fika? Jag har rätt mycket denna vecka, men det vore ju ändå trevligt förstås...

Förresten - på lördag ska M få ta hand om E lite längre (5 timmar typ) för jag ska klippa & slinga håret. Hur många ml mjölk kan jag behöva mjölka ur till dess månntro?

• Swenglish

hallå!

en snabbis bara, mat på g.

samliv- nej.

amning-bättre och bättre!

pippil8-om du har 300 ml så är du nog på den säkra sidan.

fika-gärna, om jag kan gå, tror jag har brutit lilltån! kan gärna tänka mig att fika nånstans i närheten av sös på onsdag eftermiddag, ska till aningscentrum kl ett.

gnälliga kvällar- mycket.

• Pippil8

Tack Swe! Då ska jag fixa ihop 300 ml till dess. Inte kul med lilltån, vad gjorde du? Var finns det fik i närheten av SöS då? Som tål ett gäng barnvagnar...

Sannixx - är det en Skip*Hop Dash du har? Den är så snygg! Är du nöjd med den? Får du plats med det du vill ha? Är lite sugen på att köpa en sån.

• Sole

Swe
    stackare, hur har du lyckats med det?

om ni ska fika runt SÖS på ons em kan jag också, bor ju där (alltså inte på SÖS utan precis bredvid) ska till naprapaten kl 11.

Det finns fik på Götgatan, ett jättetrist på Ringvägen under sös men det beror på hur många vi blir och hur långt Swe kan gå.

nu har vi bokat resa till Barcelona, vi åker sön 13 maj och åker hem lör 19 maj.

• Swenglish

Pippil8- gick in i en stol... usch. Jag sa 300 ml för F äter som mest 130 ml per mål, och då har du till två mål plus ite extra. Han kan ju värma ca 50 i taget, och värma mer om E fortfarande är hungrig, för har man en gång värmt får man slänga om det blir över.'

Frill.- var ligger amningsrummet i Sickla? Är det nytt? Har aldrig sett! (Men inte haft anledning å andra sidan... )

• SanniXx
    Pippil8: Japp, det är en dash. jag är supernöjd. Får plats med allt jag behöver och lite till. De är bra fack oxå. Nackdelen är att den är svår att ha på styret om man inte har gummidelar som jag har på vagnen. Eller inte gummi, men sånt där mjukt. Fast man kan spänna den ganska hårt. Jag hade gärna haft en till Roligt med olika färger, men dom kostar ju en del..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Frill

Swe, aj aj med tån. Jag måste ha gjort nåt med mina tår under förlossningen för jag hade ont i dem länge, nu är de mest lite konstiga.

Vi kanske ses i väntrummet på amningscentrum på onsdag. Mitt bröst ska förhoppningsvis friskförklaras, och så ska vi öva lite utan napp.

Amningsrummet i Sickla ligger vid toaletterna, snett emot Åhlens i gallerian. Där finns skötbord, handfat, två stolar och ett litet bord och en storblommig tapet.

På tal om skötväskor kan jag rekommendera PoP:s. Tycker den är jättebra, med skötbädd, "flaskisolering" och andra finesser, plus att väggarna till innerfacken går att ta ur om man bara vill ha ett enda stort fack.

Vivs: ja vi hade kunnat skriva varandras svar

Här har vi haft en lugn lax-middag, följt av ett par timmar skrik varvat med amning och nu är det lugnt igen. Min nördiga man tittar på Babylon 5 på dvd och jag har tråkigt. Kanske skulle gå och lägga sig?

• BasseKatt

Är avundsjuk på er vars bebbor sover mycket... Emil sover nästan ingenting... Om han inte får ligga på nån av oss förstås. Eller ligga med nån av mina tuttar i munnen... På dagarna sover han max 15minuter, men sedan är det småskrik som snabbt övergår i gallskrik om man inte tar upp honom. Sååå jobbigt! När han ätit på natten tar det ofta flera timmar innan han somnar igen. Sambon brukar ta matningen runt 2-tiden och sedan sitter han ofta med Emil till 5-6 då det är dax för nästa matning. Då ligger han (Emil inte sambon) och ammar och småsover hos mig till runt 9. Detta resluterar i att vi föräldrar är förbi av trötthet just nu. Tycker att det borde bli bättre, men nu har det hållit i sig (med nån underbar natts undantag) i snart två månader. Vad gör man?! Vi ska till BVC igen imorgon och då ska vi fråga vår BVC-tant om råd.

Swe: Fy, för att trycka in tårna i stolsben. Har också provat det nån gång, men då klarat mig från frakturer.
    Jag har också ganska ont när jag ammar. Speciellt när han tar första taget. Då gäller det verkligen att hålla i sig. Sedan när han fått schysst tag och snuttar på blir det bättre. Liggamma är bättre här med. Tror att han får bättre placering då liksom.

Sole: Dåligt med samliv här med. Mina stygn är ju borta sedan länge, men vi har ju haft en del annat jobbigt och så min operation på det. Lusten har liksom inte riktigt infunnit sig ännu, men det börjar smyga sig på så smått. Men pussar och kramar har det blivit. Sedan har vi ju ovanstående problem som gör att när det är sovdax och Emil väl tystnar så gäller det att försöka att få några minuters sömn. Men det ska väl bli bättre får man hoppas.

Nu ska jag försöka lägga mig och hoppas att plutten somnar snart. Är såååå trött!!! Skrikandes

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4