• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sofffy

Sole
    Ja visst är det jobbigt när de vaknar mitt i natten och inte somnar om, då hinner man själv att bli pigg o har svårare för att somna om. Jag hörde ngnstans att barn som får ersättning generellt sover bättre på natten eftersom det är mer mättande? Stämmer det eller vaknar de lika ofta som de som ammas?

Ja det är sannerligen ett heltidsarbete detta med att vara mamma, o hemma ser det ut som en rövarkula fastän man varit hemma hela dagen.

Ja det är verkligen svårt med efternamnen, har funderat o funderat men kommer inte fram till något. Tycker båda är fina, sen är saken liten den att min familj är de enda som heter langfält o min pappa har bara döttrar så om ingen av oss tar det så dör det ut.

Jag hade velat få bort fläskmagen så att man kan ha bikini i sommar men det är nog bara önsketänkande.

Jag har också haft massa saker uppbokat som man måste boka av i sista minuten för att det passar helt enkelt inte när det kommer massa saker i vägen, har kännts tråkigt o jobbigt eftersom man har en hög ambitionsnivå sedan tidigare när det gäller att komma ut o träffa folk men man får släppa på det. Alla förstår ju, framförallt de som har barn.

• Frill

Majlinsa, vad kul med skratt Adam har inte ens börjat le medvetet, men det är på väg vilken sekund som helst. Han pratar och sprattlar och ser jätteglad ut, och jag och hans pappa hänger över babysittern och övervakar varje min - Där, det där var definitivt ett leende! Nej nu kräktes han...

Swe, jag ska också dit klockan ett. Och det tar förmodligen 1,5 h även här.

Sole, jag hade nog klätt på honom och gått ut. A somnar så gott som alltid direkt i vagnen.

• Zul

Jag hänger gärna med o fikar!

Fika Söder imorgon em (ons) Brunogallerian kanske?
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul

• Lillie74

Jag kommer också! Kul!

Fika Söder imorgon em (ons) Brunogallerian kanske?
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74

• J79

Hej tjejer!

Frill hoppas att du blir "friskförklarad"!
    Swe tråkigt det där med tån, det gör ju så ont.

Soffy jag tycker att du ska ge Ebba ditt efternamn. Tror inte att man får ge barnen dubbelefternamn längre, vill man att barnet ska ha bådas namn måste ett av namnen bli ett mellannamn. Jag hänger gärna med på dina promenader någon dag. Måste dock bli längre fram i vår för nu jag fått tillbaka foglossnings besvären och har svårt att gå. Trodde att det var över...

Esther är också vaken mycket på dagarna och har senaste dagarna nästan vuxit fast på bröstet. Har dock turen att hon sover bra på natten ammar ca kl.05, kl.09, och vid kl.11 och då stiger vi upp. Så har hon faktiskt sovit i en vecka nu.

Bassekatt tycker synd om dig, att inte få sova är ju värsta tortyren. Önskar dig och din man en god nattsömn!

• Sole

hej hopp!

kul att så många vill fika på söder imorgon

ska vi säga kl 15 vid fiket i Brunogallerian?
    Det är ju stort där, ska nog inte vara några problem att få plats (tror jag!!)

V vaknade så vi klädde på oss och träffade mammorna i föräldragruppen coh det var jättetrevligt! Vi satt på bryggan vid reaggekafét och en av tjejerna hade fixat med fika, jättegulligt!

• J79

Jag kommer också! Kul!

Fika Söder imorgon kl.15 (ons) Brunogallerian
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79

Var ligger Brunogallerian?

• Sole

Sofffy
    ang. ersättningsbarn så vaknar V ungefär 2 ggr per natt, ca 01 och sen ca 04. Har också hört att de sover bättre på ersättning, de blir mer mätta.

J79
    om du åker till Slussen och går upp mot Götgatsbacken är det en "galleria" som ligger på höger sida om du går mot medis

• J79

Tack Sole då hittar jag!

Vad roligt för dig Majlinsa! Visst är det kul när man känner att man har kontakt. Esther har dragit på munnen ca i en veckas tid men idag var första gången som jag är riktigt säker på att hon log mot mig! Världens vackraste tandlösa leende!

E har fått massor av "finnar" i ansiktet och på halsen någon mer bebis som har fått det? Jag ska till bvc imorgon ska fråga mer om det då.

• Vivs

J79-Jennifer har massor av finnar till och från. Det är hormoner som fås genom bröstmjölken, ingen fara alls!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4