• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

hej tjejer! vad kul att så många som kommer imorgon, e dock lite orolig om vi alla får plats men det lösetr sig. ett utomhusställe till framtida soliga fikan är ju streets uteservering.
    idag har varit den bästa dagen hittills. vi sov till 11, sen har a varit vaken o glad ända fram till 15.00 så slockna han i vagnen. ska väcka honom snart. hoppas han e lika härlig ikväll!
    ha en skön kväll. kram

• Zul

Har oxå haft en bra dag med Agnes. Hon åt vid 8 imorse, somnade sen om vid halv 10 och sov till 1!! Blev nästan orolig... Sen vaken till 3 då vi gick till faderskapsintyget, sov då 3 timmar till. Helt otroligt. Får dock se vad kvällen har att erbjuda efter denna sovdag... Men jag är lycklig, har hunnit laga mat, fixa, ringa samtal... Och när hon varit vaken har hon varit på ett strålande humör och lett stora leenden och även härmat när jag räckt ut tungan. Hon har börjat med antydan till joller också verkar det som. *stolt mamma*

J79: Agnes har oxå finnar på hakan. De kommer försvinna och är pga hormoner som sagt. Hon hade på näsan förut som försvunnit nu.

Ses imorgon!

• Hellur

Godkväll tjejer!

Idag har varit en jobbig dag. Det är skönt att höra att det är fler som har bebisar som sover lite. I dag känns det som W har maraton ammat hela förmiddagen fram till halv två då han äntligen slocknade. Vaknade till när vi var på BVC men somnade om till fem. Nu är han vaken igen och tar sina små korta tupplurer efter amningarna.
    Är sååå otroligt trött, blir mer och mer trött för varje dag. Han somnar sent på kvällarna och vaknar tidigt, samt ammar ca. 2 gånger per natt. Vill sova!!! Och på kvällarna är det bara gnäll och amning. Mysigt men börjar bli jobbigt när man inte får ta igen någon sömn.

Har dessutom en period när jag känner mig nere och blir ledsen jätte lätt, vill gråta mycket. Tror tröttheten spelar in en del, är värst på kvällarna. Känner att jag inte orkar med mer besök och att jag bara vill vara ifred. Dagarna är bättre dock.

Skulle gärna följa med i morgon men då ska vi på faderskaps erkännande, så det får bli nästa gång.

• Hellur

Swe - Trist med tån! Hoppas den inte är bruten.

Frill och Swe - Lycka till på amningscentrum imorgon.

Bassekatt - Tycker jag har sömnproblem, men är nog inget mot vad du verkar ha. Hoppas det blir bättre snart!

Ang. samliv så nej inget här heller. Har inga stygn för vart ju snittad. Men såret har känts av ibland och gör det fortfarande. Vill nog vänta lite till. Fast börjar bli sugen.

• Swenglish

halloj!

Tån är bruten men det är inte så farligt, det enda det gör är att tejpa ihop den med tån bredvid och så får jag ha stadiga skor på mig.
    Annars en jätteskön dag, åkte ut till Bullandö på Värmdö med min pappa och faster och åt lunch, satt sen ute och ammade (!). Sen tillbringade jag eftermiddagen på röntgen och akuten (3 timmar), men det var helt ok, freddy var glad och nöjd och jag ammade ett par gånger. Amningen verkar funka bra nu, peppar peppar!

Frill- då ses vi i väntrummet!

Hellur- kan du få avlastning av någon? Hur är det om du går ut och går på förmiddagen, skulle han somna i vagnen då tro? Vill du träffas senare i veckan om du känner att du behöver prata av dig och bli uppmuntrad?

Ang imorgon- tror det ska bli fint väder, kanske ska vi träffas ute istället? Eller vad tycker ni?

Dags för amning...

J79- finnar här med!

• Pippil8

Grattis Swe till att amningen börjar funka! Men jobbigt med tån!
    Grattis Majlinsa till skratt och ni andra till leenden
    BasseKatt och Hellur -fy farao för att få sova SÅ lite. Hoppas det ändrar sig SNART! Säger som någon av föregående talare - finns det avlastning så utnyttja den!

Inga leenden mot mig än så länge, men det är hur mysigt som helst när han är sådär pigg och vaken och "pratar" med mig! Väntar dock ivrigt på ett tydligt leende.

Jag skulle också vilja hänga på i morgon, hoppas att natten blir bra, för då kommer jag! Ses gärna ute om det går. Nån park på söder? Ska försöka våga mig på att ta buss till stan, tycker det känns läskigt!

• SanniXx

Ida ler för fullt, men inte skrattar hon redan inte.. några ljud, men de är för att hon pratar samtidigt..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

Hellur
    stor kram till dig, förstår att det är påfrestande att få sova så lite. Håller med talare ovan, kan du få avlastning av någon så att du tex kan pumpa ut och nån tar med W ut på promenad så du kan få sova en stund?

Ang. träff imorgon
    ska vi ta och träffas i Tanto istället?
    alla tar med sig nåt att sitta på och några fixar fikabröd och några fixar kaffe?
    vad tror ni om det?

en fråga
    vad gör ni med era barn när de är vakna? V sitter ibland i babysittern, ibland lite under gymmet (han verkar inte tycka det är så kul), i famnen på mig eller L, i soffan etc. Får dåligt samvete att jag inte pratar och underhåller honom jämt, men det ska man väl inte heller... hur gör ni??

• Sole

swe
    usch va jobbigt med bruten tå! Hur hade du lyckats med det?

• Lillenlillen

Swe: Var ni på Bullandö!? Häftigt! Där har vi hus, vi brukar gå till marinan och fika eller äta glass :)

Sole: Jag får också dåligt samvete ibland om jag inte ger Inez fullkomlig uppmärksamhet. Och så får jag dåligt samvete om hon får skrika mer än 30 sekunder utan att jag kommer som ett skott. Hittills har hon skrikit i fem minuter högst fem gånger sedan hon föddes och även om jag vet att det är relativt korta skrikintervaller så ger de hon har fullkomlig ångest!! Har inte på något sätt blivit "immun" som en del mammor hävdar att man blir "fort".

Ang fika imorgon:

Har visst missat det här med fikan imorgon och vill helst inte sitta och vänta på folk som inte syker upp en gång till (no offence).. haha.. Så blir det i Bruno eller i tanto eller var?

Ang hormonutslag:
    Det är normalt att bebbar får massor av hormonutslag kring 5-7 veckor ålder. Som sagt normalt och kan hålla i sig till de är 3-4 månader. I Italien fick Inez tusentals små prickar i hela ansiktet och kring "hårfästet" och efter några dagar över hela "håret" (hon har ju inte så mycket hår precis men där det ska växa hår så småningom ) Hormonutslag blir tydligare av vätska (bad/mjölk som kommer i ansiktet när de äter/sol/värme i luften)... Så har iaf jag blivit infomerad av folk runt omkring och det verkar iaf stämma i vårt fall

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4