• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • J79

God morgon!
    Tack för svar om "finnar", skönt att höra att det inte bara är min lilla som ser ut som en pizza i ansiktet...

Jag är lite osäker om jag hittar till tanto men tänkte åka till slussen och där ta en buss. Är det någon mer som ska göra det och som vill göra sällskap med mig?

Jag kan inte hitta vår termos men något gott att fika kan jag fixa. Bör man ta med sig egen kaffemugg?

• Sole

Lillie74
    jag har inboxat mitt nummer till dig!

• Pippil8

Snabbt medan lilleman äter - jag har aldrig varit i Tanto mem ska försöka ta mig dit. Jag lägger mitt mobilnummer i några inboxar och skulle bli jätteglad om jag kunde få några tillbaka så jag kan ringa och fråga om jag inte hittar.

Dock inte säkert att jag kommer eftersom lilleman kan vara rätt kinkig på em. Men vore trevligt m vuxet sällskap

• Sole

Pippi och för dom som inte hittar:

jag bor vid Skanstull och tänkte ta en promenad längs vattnet till Tanto (tar ca 20 min), om ni vill kan vi mötas upp utanför Åhlens Skanstull vid tjugo i tre?

Ska iväg en sväng nu men kikar in här innan vi ska ses!
    Skickar mitt nummer till dig Pippi!

• Lillenlillen
    Sole:
    Vi fick ingen plastpåse till bilbarnstolen men de tog väl hand om den på Sterling, inte ens de lösa delarna hade flyttat på sig. Barnvagnen hade vi travel bag till så det vet jag inte men gissar att de tar lika väl hand om den. Men tipset är att ta svarta plastsäckar för säkerhets skull, eller kanske genomskinliga så de ser vad de hanterar?! Angående "på flyget" så måste lilleman ha flygplansbälte! Så ni får ett litet bälte att fästa på ert samt en flytväst men vi hade BabyBjörnen i "binsarna" ovanför oss och använde den till och från planet. Lillan sov och låg i våra famnar under flygturen och hade bara bälte på upp- och nerfärden :) Lycka till!

Inez har också börjat krångla vid tutten!
    Har era små också börjat vända huvudet fram och tillbaka och spänna upp nacken i tid och otid? Inez är jättestark och blir som en pinne då och då. Och lägger vi henne på mage så åker huvet från sida till sida var femte sekund och nacken bakåt så ofta hon klarar av
  • Pippil8

Tack Sole! Jag försöker komma till Åhlens kl 1440! Blir nog kanske bil i alla fall, är lite feg att åka buss så låååångt samt buss hem i rusningstrafik... Om jag inte kommer så ringer jag dig Sole!

• Lillie74

Sole, jag har en massa plastmuggar hemma som jag tar med, du behöver inte köpa några.

• Lillie74

Jag går hemmifrån nu, jag messar mitt nummer till er jag fått av så kan väl någon av er höra av sig om det blir ändrade planer?
    Ses i em!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4