• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Sole:

De har bilbarnstolar från 2 år enligt växeln... Vi TRODDE att de hade babyskydd tills jag frågade Erik om han var säker att det var för så små bebisar och han ringde och kollade... Och det var alltså inte så, tyvärr :( Ang extravikt så betalade vi 300 i fast summa på Sterling för både barnvagn och bilbarnstol (totalt alltså) och det tyckte vi var värt det iaf :)

Frill:
    Ja, Taormina är sååå fint. Me like! Sicilien är ju lite gropigt och kullerstenigt dock! Men det brukar ju bebbar gillar, speciellt när det är sovdags Annars älskar jag Sicilien!! Jag gick nybörjarkurs på Folkuni. innan Inez kom!

• SanniXx
    Sole: Såg att du frågade vad vi gjorde med de små liven. Jag brukar prata med henne ganska mycket. Berätta olika saker. Eller så läser vi. Bibeln. Haha.. Hon fick en bibel när hon döptes. Bibel för barn, den är som en vanlig berättelse. Ganska fin och inte sådär kristen eller vad man ska säga När hon ligger under babygymmet så sitter jag oftast bredvid och pratar o leker
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

lillen
    tack för info! Hade ni henne i babybjörn på flyget?
    Vi har också bokat med sterling, eller måste boka av ditresan och ta flyg med Ryanair kl 07 från Nyköping för l är i Tallin med jobbet och hinner inte hem annars. Får man några påsar att checka in barnvagn o bilstol med?

• Sole

nytt ställe idag!!

Fika Tanto kl 15 (möte vid Minigolfbanan)
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79
    Pippil8
    Vivs

• Björklöv

Vad trevligt med fikaträff idag, önskar jag kunde komma med men jag ska på en annan träff då

Är det nån mer än jag som har (fått) en "bråkig" bebis vid bröstet? K har börjat slita och dra i min bröstvårta omväxlande med att borra in sig i bröstet när hon äter och jag vet inte alls hur jag ska få henne att lugna ned sig. Tack och lov är det inte alla måltider som är så, men när det sker är det jättejobbigt....

• Sole

Björklöv
    en bråkig bebis här också!
    jag tror han blir bråkig när han är jättehungrig och det inte rinner tilräckligt snabbt i flaskan. kanske kan det var så vid bröstet också?

• Björklöv

Sole - Låter som en trolig förklaring, fast jag tycker det är snarare tvärtom, att hon bråkar för att det kommer för fort. Så var det iaf i morse, då hon släppte taget och det forsade  mjölk, så då kan det väl inte komma för långsamt??

• bianca2

Jag kommer till tanto! har soles nr så om det blir ngn ändring smsar jagh. vet dock inte var golfbanorna ligger men jag borde väl hitta.
    jag har ingen termos men jag köper ngt smarrigt.
    björklöv: har oxå bökiga amningar ibland.
    ses sen. kram

• Lillie74

Bianca2, kan du inboxa ditt mobilnr. till mig. Sole har nog inte sett och jag måste gå hemmifrån snart, det vore skönt att ha ett nr om det är nåt.
    Jag tar med en termos med kaffe också.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4