• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Sole- det låter bra! Jag kan handla lite bullar eller nåt!
    F underhåller sig själv rätt bra i babygymet eller i baysittern (där det också hänger saker att titta på), men jag får också dåligt samvete när jag bara låter honom sitta där. Jag gick in i ett stolsben med tån, klantigt.

Pippi- lycka till med bussen! Det kommer att gå jättebra!

Fika Söder imorgon kl.15 (ons) Brunogallerian ELLER TANTO???
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79
    Pippil8

• Sole

Fika Tanto kl 15 (möte vid Minigolfbanan)
    Swe köper bullar, jag fixar kaffe i termos (nån mer kanske kan göra det också då jag bara har 2 termosar)
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79
    Pippil8

Lillen
    usch jag har fortfarande dåligt samvete över den träffen vi inte dök upp på
    hoppas du vill och kan komma imorgon!

• Swenglish

Sole- det låter bra! Kanske nån mer kan ta med nåt ätbart IFALL tån strejkar och jag får åka hem efter sös? Hellre för mycket godsaker än för lite Men vad gör vi nu om inte alla logga in igen innan imorgon?

Lillen- har också fortfarnade dåligt samvete...

Dags för sängen, hoppas på repris av gårdagens braiga natt!

• Frill

Hejsan, idag har jag och Adam inte gjort nånting, och det har varit jätteskönt! Gick upp strax efter nio, och efter diverse matningar, blöjbyten och bröstvård fick jag frukost vid elva. Sen gick vi och sov middag klockan ett och sov till halv fem!!! Så det blev en sen "lunch", och sen har vi ägnat kvällen åt soffan och Ugly Betty och Desperate. Nu har han somnat i sin säng och jag vänar på min man som snart kommer hem deppig efter Hammarbyförlusten.

Adam började gilla sin babysitter i lördags och det är guld. Han kan sitta i den långa stunder och titta och prata, ibland med leksasbågen på, ibland utan. Suveränt, eftersom man kan flytta med sig den till köket eller vart man nu befinner sig för tillfället.

Ang dåligt samvete och stimulans: jag brukar prata högt med Adam om vad jag håller på med, men han ligger ofta själv och tittar också. Om jag har fattat saken rätt så behöver så små barn ganska mycket lugn och ro, och bara han är nöjd och glad så tolkar jag det som att allt är bra. Fast visst får man dåligt samvete i alla fall... Å andra sidan får jag dåligt samvete när vi har varit ute för länge eller jag får för mig att han har fått för mycket stimulans också.
    Min kompis lekte med sin son hela tiden, och det slutade med att han blev överstimulerad och jättetrött och gnällig, så hon fick helt enkelt börja låta honom sova

Soffy, vart i Italien ska ni? Började kolla lite på resor igår, vill gärna till Kalabrien, men det verkar inte så barnvagnsanpassat. Funderar nu på Sardinien. Man vill ju inte ha så lång transfertid helst.

Lillenlillen, var Toscana barnvänligt? Åkte ni runt eller var ni mest på ett ställe?

Swe, aj vad surt med tån.

Hellur och Bassekatt, lider med er. Hoppas ni får sova snart!

Låter frågetecknet stå kvar på mig, vet inte hur det känns att ta bort en "pigtail" ur bröstet. Men hoppas på att komma med.

Swe köper bullar, jag fixar kaffe i termos (nån mer kanske kan göra det också då jag bara har 2 termosar)
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79
    Pippil8

• Sole

swe
    tänkte inte på det, tänk om det finns de som inte loggar in nu och går till brunogallerian imorgon?

Jag har mobilnummer till Lillen, Pippi och Bianca (av de som ska med imorgon)

• Lillenlillen

Frill:

Jag tyckte Toscana funkade jättebra. INGEN verkade ens funderade över att ifrågasätta om vi kunde ta in barnvagnen till bordet på restaurangen eller över amning på fina restauranger/caféer/parkbänkar/whatever - allt var liksom självklart och folk uppskattade verkligen att titta på Inez och fråga hur gammal hon var osv... Däremot tog vi med egen bilbarnstol för säkerhets skull, visste inte hur de hade det med sånt därnere. (Och då menar jag inte att Italien är nåt slags U-land men jag ville vara säker på bra standard på stolen)... Sen är det ju tyvärr så att INGET taxibolag i Stockholm har babyskydd i sina bilar så vi var ju tvungna att ha med det i taxin till Arlanda och således ta med det på semestern! Sen var det ju väldigt varmt så lillan fick vara i skuggan och då helst inomhus eftersom det var varmt även i skuggan utomhus. Och så hade vi solsuflett på barnvagnen när vi åkte och gick runt i städerna

• Lillenlillen

Sole: Jag är inte säker på om jag kommer men i så fall håller jag mig uppdaterad, alternativt ringer dig ;)

• Frill

Lillenlillen, tack för infon Är SÅ sugen på att åka till Italien. Taormina på Sicilien, där vi var på bröllopsresa i somras, var bästa resan hittills. Och så måste vi öva lite på den lilla italienska vi lyckats lära oss på medborgarskolans nybörjarkurs innan Adam kom.

• Sole

Lillen

vi ska ju till Barcelona i mitten av maj och funderar just på det där med bilstolen, antar att taxi inte har det där direkt.
    Det blir väl rätt mkt kilon om man har både barnvagn coh bilstol att checka in på flyget?

Taxi Stockholm ska vara ett bolag som man kan beställa med bilstol, trist om de inte håller vad de lovar!

• Vivs

Hej hej!
    Om det är fint väder kommer jag också förbi imorn! Tar med en termos kaffe också! Sole, ser att du är inloggad, kan du inboxa över ditt mob.nr så jag kan slå en signal om jag villar bort mig? Har ingen aning om vart minigolfbanan ligger men jag ska försöka hitta dit

SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79
    Pippil8
    Vivs

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4