• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Angelicious

Har lagt ut bilder på vår prinsessa nu..!!

Allt fungerar bra och allt känns fortfarande helt overkligt underbart..!!
    Ska göra oss iordning nu för återbesök på bb nu..!!

Någon fler som fått bebis i dagarna??

KRAM KRAM

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
  • Pippil8

Nä fy vad besviken jag blev nu! Vaknade i natt och hade för första gången under graviditeten tydliga sammandragningar, jag verkligen kände hur det kramade och magen höjdes och sänktes. I kombination med tilltagande mensvärk. "yes, yes, yes, nu måste det vara på riktigt" tänkte jag. Väckte älsklingen också och jag var såååååååå förväntansfull. Efter någon timme tog jag två alvedon för att kunna sova lite till. Och jaha, nu vaknade jag och känner ingenting längre.

Sole - hoppas det löser sig med amningen snart! Det låter jobbigt att inte få det att funka riktigt fastän man så gärna vill. Har du frågat något på BB (sedan du kom hem)?

Björklöv - jag tycker du gör rätt. Det är såååå tråkigt att bara vila!

Hoppas det går bra för Zul idag!

• Emma3

Tänkte höra med er med lite erfarenhet.
    Detta med amning verkar ju väldigt jobbigt, lilla Leo vill suga jämt går kanske max 1 timme i mellan. På natten kan det gå 3 timmar om jag har tur. Har några av era oxå velat suga så mycket? Tror inte min möjlk riktigt har runnit till men han verkar bli nöjd när han äter men vill se ha mer snabbt. De jobbiga är att han ofta somnar vid amningen men när man lägger honom ifrån sig så vaknar han hela tiden och bara skriker

Någon som börjat med napp?

Lilla Leo är här.
  • Björklöv

Känner igen mig så i det du skriver Pippil8... Fundersam Det är så frustrerande.... Fast det låter ju onekligen hoppfullt för dig iaf. Hoppas så för din skull att det inte var falskt alarm!!!

• murgrönan

grattis emma och soffy till era små!
    Emma:Innan mjölken rann till ville Stella ligga vid beöstet hela tiden och snutta. Hon blev såklart aldrig nöjd, det fanns ju inte tillräckligt med mjölk. Men det stimulerar produktionen så det är bara att hålla ut. Min mjölk kom igång på ca 4-5 dygnet.
    Vi har inte börjat med napp ännu.

Sole: Du är inte ensam om att ha jobbigt med amningen, jag lovar!
    Jag kämpar med mina såriga bröstvårtor, använder amningsnapp, annars hade det inte gått.Det är jobbigast på natten tycker jag.

BVC var hos oss igår och vägde henne och hon hade gått upp till 3100, alltså 250 gr på tre dgr! Så skönt, nu vet jag att hon får i sig tillräckligt i alla fall.

Swe: Jag känner mig också helt slut kroppsligt fortfarande. jag har inte varit på promenad ännu, underlivet värker och jag känner mig mör i kroppen. Alla behöver vi olika lång tid på oss att komma tillbaka. jag försöker att inte jämföra mig med andra.

Håller tummarna för er som väntar, snart får ni också delta i amningpratet.

• Hellur

God morgon!

Här har det skrivits flitigt sedan i går em. Har varit lite att ta igen

Inget som händer här heller Vill ha verkar NU!
    Håller med Bianca, är avundsjuk på alla er MED bebisar!

Emma - Grattis!!! Riktigt söt är han.

Zul - Lycka till idag! Om du hinner läsa detta

Soffy och Sole - Vad generösa killa ni har. Låter helt fantastiskt med present. Efter att ha burit på deras barn och klämt ut det är man värd nåt fint Har påpekat era presenter för min karl

Bassekatt - Hur gick det i torsdags? Tänkte på dig. Hoppas ni mår bra trots omständighetrna.

Björklöv - Tycker du gör rätt i att röra lite på dig, kanske får det det till att sätta igång. Själv ska jag försöka ta en "lång" promenad idag, vill ha sammandragningar Börjar jag bli desperat?

Pippil8 - Nej, tänk om det hade varit kvar när du vaknat. Men det låter som det är nåt på G i alla fall. Håller tummarna för att det kommer tillbaka snart.

I vårt kompis gäng är 2007 verkligen babyboomens år. Ett par fick sitt andra barn i februari, vi ska ha ...??? ja snart, ett annat i augusti och igår fick vi veta att ett till ska ha i oktober. Riktigt roligt, tänk vad kul att de alla blir jämnåriga.

Ojoj, blev lite långt. Men var en del att ta igen.

Ha en skön lördag!

• Swenglish

Sole- du är verkligen inte ensam om amningsproblem! Freddy ligger rätt, har rätt tag osv, men suger så himla hårt att jag ibland får skrika rätt ut när han tar tag. Så fort vi är hemma går jag omkring med bara bröst och vänstra bröstvårtan verkar inte riktigt vilja läka. pumpen gjorde asont på mig, den drar ju ut hela bröstvårtan! tycker som murgrönan att det är jobbigast på natten, när man är supertrött ändå. Hoppas det blir bra för oss alla snart, så vi bara kan slänga upp ungen på bröstet och hinka latte med andra armen!

Emma-jaa, freddy ammade ofta innan mjölken rann till, och somnade alltid efter max 10 minuter. Nu suger han istället en halvtimme åt gången, såååå skönt på såriga vårtor!

idag har vi badat honom, det var svårt tycker jag! Visste inte riktigt hur man skulle hålla honom, men man får väl in vanan med tiden, som med allt annat!

tycker ni att de andas ryckigt ibland och liksom drar djupt efter andan?

Tänker på er som väntar och förlåt att det blir så mycket bebisprat, måste vara frustrerande!

Zul, hur går det, har du ringt sös än?

• Emma3

Ja Zul lycka till

Hellur: Tackar

Swe: Okej men Leo suger ganska länge, ibland upp till 30 min men ibland bara 10. Ska ringa BVC på mån sen ska ju de komma hem någon dag så får hoppas han har gått upp som han ska.

Lilla Leo är här.
  • Pippil8

Men det är klart ni ska prata bebisar - vi är snart där vi också och då kommer det bli fint att kunna gå tillbaka i tråden och läsa att ni hade ungefär samma problem första och andra veckan

Gnällstunden: Jag tycker jag har varit rätt bra på att ha tålamod och inte tycka det är jobbigt att vänta, men idag - suck... Jag var sååå säker på att det var nåt på G i natt. Nu på fm har jag lite sammandragningar men inget ont. Dumma mig som hann tänka sjutton gånger i natt att jag nog slipper igångsättning i veckan. Hann också tänka att jag hoppades på att träffa Hellur på BB sthlm. Men nu får det väl bli igångsättnings-dejt med Bianca på SöS i stället *tjurar*

Jahapp, jag tror jag ska göra som ni andra väntare - strunta i att vila, göra något annat i stället. Får hitta på nåt nytt syprojekt kanske.

• Björklöv

Syprojekt låter bra, Pippil8! När jag bestämde mig för att komma till världen satt min mamma vid symaskinen Hmmm.... kanske ska hitta på nått jag oxå??

Annars har jag precis kommit hem igen från Solna centrum och man ligger ju inte på topp En kasse som i normala fall inte ens märks av kändes nu som om den var fylld med bly!!! Och inte går jag särskilt fort heller, knappt styrfart

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4