icas- onsdagsgrupp
Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....vi började gravida och nu har alla fått sina små
dags att börja om från början kanske
ja , förlora sina barn måste ju vara det absolut värsta man kan behöva gå igenom..... vet inte ens om jag skulle klara det....
visst är livet underbart som mamma, mer betydelsefullt !!!!! men sådan oro man känner nu har man aldrig kännt innan och det är hemskt....
Usch va hemskt.. Lider verkligen med hennes föräldrar . går inte ens att sätta sig in i deras situation . Håller med dig Carola..,att såna känslor som har växt fram sen man fick barn trodde jag inte att man kunde ha . jäklar den som skulle göra nåt mot mitt barn !
O att förlora ett barn skulle jag inte klara !
Sänder en tanke till föräldrarna.....![]()
Camave: Förstår hur du känner,, som ni skrivit tidigare, det värsta som kan hända är att förlora sitt barn, det är inte den naturliga gången.
Man ska ta vara på varje minut man har med sitt hjärta, gäller även andra nära och kära för man vet aldrig vad som kan hända.
I dag är Melvin feberfri,, hoppas det håller i sig nu iaf... tog tempen i morse, 37,4,, får se hur han är när han vaknar nästa gång. Jag gav honom mat vid 06:00 sen somnade han om men jag kunde inte så jag gick upp och åt frukost och tar det nu lite lugnt innan stormen vaknar;)
Ha en mysig dag...
Liten fråga:
Funderar på att börja göra lite egen mat till melvin,, det står inget om att purréa maten när de är åtta månader,, vadå, ska de äta hela makaroner?
Någon som ger sitt barn egen mat eller är alla lika slöa som jag och ger burkar? ![]()
Köpte en del åttamånadersburkar i går och där var det ju stora bitar,, måste man kanske mosa lite själv eller klarar de att hantera detta?
Lola: ger du åttamånadersburkar? Gick det bra på en gång eller var det strul??
Linda : Hugo gillade inte alls 8 månaders burkarna först . inte många barn som gör det vad jag har hört . fast det är bara att tjata med dom.,till slut lär dom sig . jag brukade inte mosa så mycket i burkarna,utan låta honom vänja sig helt enkelt .
Dom ska kunna äta hela makaroner o så när dom är 8 månader.,men dom första gångerna ska man nog hacka dom lite för att det ska vara lättare för dom o godare .
har gett Hugo lite egen mat . han är ju så pass stor nu att han kan äta vilken mat som helst som vi äter . men det är inte ofta vi ger honom hela måltider utan det är mest lite smakprov o så när vi äter .
snart kommer vi nog dra ner mer på puréerna . han börjar ju dagis snart o då måste han ju kunna äta allt o helst själv.....
Kan man steka maten han ska äta?? Eller är det kokning som gäller+?
kan de äta allt nu?
Man ska helst koka.. kan även steka,men så ska man steka på riktigt svag värme så att det inte får nån hård yta liksom . fast jag skulle nog koka maten till att börja med.,iaf med tanke på att han inte är så gammal än .
Ååååh..,sitter här o drömmer mig bort . ute på nazars hemsida o kikar resa . Vi har tänkt att vi ska åka i Maj o nu när man sitter o tittar på det otroligt fina hotellet o den baota stora poolen så börjar man redan längta.. All inclusive är det oxå ! tihi.. gäller att börja spara pengar redan nu.....
Var ska ni åka? Nazars hemsida?? vad e de??