• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • Lillen06

vad för sorts bröd ger ni era barn?

• camave

flisan får ost... inte starka grejer då alltså..
    jag ger rostbröd oftast.. men hon har fått pizza kanter korvbröd och allt möjligt bröd...

i den här åldern kan man ge dom det mesta förutom det dom inte rekomenderar som salt...

• Lillen06

någon som provat att ge leverpastej??

• camave

min vän ha gjort det... hennes dotter gillar det...
    har tänkt att köpa men det har inte blivit av.

• lola1983
    Linda : ja.,du kan prova det mesta i den här åldern . bara det inte blir för mycket av saker med mycket fett eller salt .
    jag har gett Hugo allt möjligt som sagt.,mariekex tycker han mycket om . o smörgåsrånen funkar ibland . annars kan jag ge honom vanliga mjuka mackor som vi äter till frukost .
    prova dig fram.,han säger nog ifrån om han inte tycker om det .
    Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • lola1983

jag har provat att ge leverpastej förresten.. det va smaskigt . smör oxå.. men messmör är favoriten !

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • camave

så här road va flisan av midsommarfirandet Skrattande
    Min bäbis är snart ingen bäbis längre.....
  • camave

en bild på flisans nya vrålåk med Räcka ut tungan

såååå snygg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Min bäbis är snart ingen bäbis längre.....
  • tessan04

Hej tjejer!
    Ser att ni pratar mat. Alltid lika kul. Måns har det inte varit något problem med att ge 8mån burkar eller 1år burkarna.
    Linda: De vi gav Måns i Melvins ålder var: Ideal makaroner, kokt falukorv i små bitar  majskorn, vindruvor(delade), ärtor,broccoli(finns en jättebra förp med ärter,majs och broccoli tror det är findus som har den) mm som han fick plocka med. Ett bröd som Måns älskar är Fazer potatislimpa! Det är jätte lätt att tugga för de små, ibörja fick han det i små bitar med åt snabbt en skiva själv dubbelvikt med smör, kalles randiga, leverpastej eller ost.
    Jag ses gärna på stan på onsdag! Hoppas många kan och vill!

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp