• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • camave
    Lillen06 skrev 2007-06-19 14:07:38 följande:
    en fråga.. kostar det att lägga ut en auktion?
    det är olika....

du betalar en summa för tex bild ,fet stil mm....
    sen betalar du en viss procent på vad du säljer varan för....
    så ju dyrare affär ju dyrare annons...

sara

hur skickar du Lp skivor?? j har en hel hög här hemma med, kanske kan övertala honom att sälja dom.....

men kan lova att jag skulle kunna sälja dom och akvariumna och en massa annat och han skulle ingen märka.... för som sagt vad så använder han aldrig något av det....
    men skulle ju självklart aldrig göra det....
    Min bäbis är snart ingen bäbis längre.....
  • Lillen06

En fråga: Är 38,5 grader, feber??
    Har tyckt melvin vart så gnällig och lite glansig på ögonen,, kollade i går och då låg det på 38,3 och i kväll 38,5... normaltemp är väl runt 37, lite mer.. men är de inte varmare på kvällen eller?
    Även fått lite hosta i dag så jag hoppas det inte är nå på g,, för nu är dte ju midsommar och allt..

Camave: När Felicia hade feber, vad hade hon då?

• camave

jag skulle kalla det feber.......

men flisan hade hög feber mellan 39 och 40,5 grader....
    men 38 är också feber men kanske inte så hög med dock feber.....

• lola1983
    Linda : jo.,det räknas som feber . allt över 38.. men det är ju inte speciellt högt o dom har ju även högre på kvällarna . men om det däremot håller i sig i flera dagar så borde du ringa . kan det vara fler tänder på G.,hur reagerade han på dom förra ?
    hoppas det inte är nån sjukdom på G lagom till midsommar  o att han blir bra snart .

Nu är iaf vagnen till 99% såld ! Samma person som ringde tidigare idag ringde ikväll igen o sa på en gång att hon ville ha den . skulle komma imorn runt halv 12-12 o hämta den . ingen prutning eller nånting . så 3000kronor fick vi för den ! inte helt fel lagom till semestern .
    Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • camave

lola, fan vad skönt!!!!!!! grattis.....
    tänkte sätta ut sitty vagnen så fort jag fått min scooter

• Lillen06

När han fick tänder så var det förkylning och gnäll...
    får se... kan ju vara det.. men kände i dag och inga nya vad jag kände.. men hostan är ju inge vidare.. men han hostar inte nu när han sover iaf.. så det kanske inte är så farligt..
    ska tempa i morrn bitti igen...

Appropå ingenting... har ni fått gåva från Libero med nå blöjor och så som ni skulle hämta på lindex?? Man skulle få det vid sex månader.. skrev ett mail i dag, får se om jag får svar. Det var väl blöjor, nån boll, trosskydd o strumpor..
    Hur är det emd kuvert att lägga märkena i ? Har ni fått såna?? (Jag pratar om Liberoklubben) om ni inte hajade det;)

• Medusan
    Carola - Ang Lp-skivor. Vad har han för skivor? En del är ingen idé att lägga ut medan man kan få riktigt bra betalt för andra? Gör som jag skrev ovanför till Linda om du vill få lite koll på vad som är värt att lägga ut (sök på avslutade auktioner alltså, jag kollar alltid där innan jag prissätter en vara och bedömer om det är värt att lägga ut).

Jag packar den alltid i wellpapp och mycket tejp, fungerar jättebra. Nackdelen är att frakten går på 44 kr för bara en skiva. Klipper ut kartongen i samma storlek som omslagen och lägger skivan mellan och tejpar massor runt

Linda
    - De auktioner jag lägger ut går på 3 kr om jag inte får dem sålda (1 kr för minibild och 2 kr i osåltavgift). Om jag säljer dem går det på 1 kr för minibilden samt en väldigt låg provision. Om jag säljer något för 29 kr blir det ca 1,50 och om jag säljer något för 100 blir det ca 5 kr.

Här kan du läsa massor som är bra att veta när man ska sälja:

www.tradera.com/service/service_index.aspx
  • camave

godmorgon.....

flisan sov hela natten igen, skönt!!!
    börjar kanske bli lite ordning nu.
    idag kommer flisan mormor från gbg hit. ska bo här över midsommar och passa hundarna. skönt att slippa ha med dom.....

har fullt upp idag, måste städa lite. sen måste vi handla allt som vi ska ha med oss....
    blir så sur på Jonatans jobb. Dom behandlar sina anställda hur fan dom vill och tänker inte alls på att det är människor det handlar om....
    dom brukar lägga in lite möten då och då allt från kl 11 till kl 14 och dom som jobbar natt ska vara med. sova, vad är det för något????? nu gick han och la sig halv 7 och ska upp igen halv 1 för möte på jobbet....
    i vintras va det så kallt på jobbet så dom höll på att frysa ihjäl.... Skrikandes

ja ja, sagt till han att prata med facket.... men gör han inte det kan jag inte göra så mycket...

sara
    har aldrig kollat vad det är för skivor han har. men när han fick hem dom från sin mamma så sa han att dessa är värda lite pengar innan han la in dom i ett skåp där dom fortfarande ligger.....
    men tror inte han kommer vilja sälja dom.....

dags för promenad kanske.... inge sugen idag.....

ha en bra dag.....

• Lillen06

Camave: tråkigt att de inte tar hand om sin personal... facket borde kunna göra något men då MÅSTE han ju prata med om.. Skönt att hon sov..det uppskattas a

Tog febern i morse, den var på 38,3 så nog är dte feber allt. När han vaknat ska jag ta min en promenad och sen åka till maxi igen,, skulle handlat i morrn efter Nikals slutar jobba men då är det  kaos där ute så jag gör det dag ist. Ellerär det dumt att åka i väg om han har feber? Tar emmaljungan så kan han sova om han vill..
    Nu vaknade killen... får se hur han är .. låter glad där inne i sovrummet,, ligger och pratar i massor...

• lola1983
    LInda : tog du febern när han sov eller när han nyss vaknade ? för då brukar den ju oxå vara lite högre..
    tråkigt att han har feber . kanske är nån förkylning eller nå på G efter han hostar oxå..
    är nog ingen fara att åka o handla,så länge han ligger i vagnen bara så är det nog inge jobbigt för han . så länge han inte får högre feber under dagen..

Blir ingen morgonprommis för mig idag . Carola sa förra veckan att man går upp i vikt(för tillfället) av det o jag tror på henne.....moahahahhaaFlörtSkrattande
    Onsdagar ska bli min slappar dag . lite godare mat o ingen motion om jag inte vill . tihi !

vägning om 2 timmar cirkus . spännande.. eller inte.. det visar sig . heh .

sen är det Busborgen ! ska bli så roligt.,både jag o Hugo längtar till att få leka lite !

Carola : Va roligt för dig/er att träffa din mamma lite . o va snälla dom är som komme ro barnvaktar vovvarna o huset . Om vi inte hörs nå mer så hoppas jag att ni får en toppen bra helg med alla era vänner o TREVLIG MIDSOMMAR !

Ne.,kanke ska ta o äta frukost ! Ha en underbar dag allesammans ! Kyss
    Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
Svar på tråden icas- onsdagsgrupp