icas- onsdagsgrupp
Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....vi började gravida och nu har alla fått sina små
dags att börja om från början kanske
Nemen.. låter inge roligt . stackars liten . skönt att ni kollade upp det.,så man slipper gå o oroa sig att det är nå farligt . hoppas han kryar på sig snart..
ja.,det är verkligen typiskt att det blir så just när man har främmande . tycker ofta det blir så.. precis som när dom va små o alltid vaknade när mamma o pappas mat va klar....![]()
Nu är det sista chansen den här veckan att hinna ses innan vi åker på semester . Hoppas ni kan i veckan . på stan på Onsdag kanske ? vi ska in till VV o sen måste jag shoppa lite kläder åt både mig o Hugo . vill gärna ha sällskap . har inga andra planer heller egentligen i veckan så vilken dag som helst passar . vad tycker ni tjejer..,dags att ses nu?
hej hej
nu är vi hemma igen.
haft en underbar midsommar som vanligt =)
älskar verkligen Bjursås....
men nu är jag trött som sjutton. ska gå och lägga mig nu tänkte jag....
skriver mer i morgon.
kram kram
Har varit mycket besök på akuten på sistone för oss i tråden
Tur dock att det alltid visar sig att det inte är någon fara med våra små sötnosar 

Ang min midsommar så finns det inte så mycket att säga. Jobbade mellan 06-14.30 och var så trött hela kvällen att jag bara ville hem och sova typ. Vi var hos min mamma med familj på kvällen och åt gott och tog det lugnt typ. Gabriel var på gnällhumör på grund av tänderna (han har fått två de sista dagarna här) så vi ägnade oss mest åt att försöka hålla honom på gott humör typ. Det enda som funkade bra var att vara ute och gå med honom så det gjorde vi länge 
Linda - Vet inte om jag glömt något jag frågat dig men har ingen aning om vad du menar att det är samma text som i vintertråden
Medusan: Nej, jag skrev samma text om akuten i den andra tråden,, är du med? ;)
Jag vill gärna ne rpå stan på onsdag men ska på tupperwareparty 10:30.. kan komma ner efetr det isf om Melvin är pigg..
godmorgon tjejer . konstigt väder ute idag . nyss va det strålande sol o nu öser regnet ner . Min lille prins sover uppe i sin säng sen 2 timmar tillbaka . va en riktigt tröttis verkar det som... heh .
morgonprommis har vi iaf hunnit med idag . annars har jag bara suttit i väntekö till vårdcentralen . fick tid redan imorn.,värst va snabbt det går ibland .
Har ju som en lite bula nere i magen.,på höger sida . känns jätte konstigt o ibland syns den t.om när jag ligger ner . skönt att få det undersökt så man kan slappna av .
Fick ni inbjudan idag om familjedagen på Hacksta ? Den 9 september ?
det blir nog roligt.. vi kommer nog absolut gå vad det lutar åt nu iaf..
Jag får se om vi går.. känns som att Melvin är lite fööör liten för att se hur jag jobbar;)
En fråga till er som har större barn: Försökte nyss ge Melvin en 8 månadersburk men det var gallskrik,, spotta ut allt ochville inte ha.. har ni haft samma problem? Hur gör man? Fösrsökte att mosa med en gaffel men det gick inte heller men tror det berodde på att allt var liksom redan förstört, humöret var på botten.. han somnade direkt så jag tänkte att jag försöker igen och mosar massor.. och ger när han vaknat!!
Linda : tyvärr blir det så när man börjar med 8-månaders burkar . nästan alla jag känner har det problemet . fast dom vänjer sig efter ett tag . du får tjata med det,till slut kommer han nog tycka om det . oxå hört att 1 års maten tydligen brukar vara lättare att ge dom.,så det kanske är extra äckligt i 8-månaders burkarna .
vi har exakt samma problem med Hugo just nu . vägrar äta puré överhuvudtaget . bara leker med det.,spottar ut det o skrattar... men har bestämt mig för att inte ge honom nåt annat istället.,utan att ge honom oftare istället o tjata . äter han inte puré så får han inget annat heller... vill ju helst att han ska börja tycka om mat igen tills vi åker till Finland,jobbigt att truga med honom där...
jag tror problemet började när man började få smak för andra saker.,typ våran mat,dricka,glass m.m.. ska ta ett allvarligt snack med mormor tror jag....
hehe..
Nu ska jag klä på min nybadade prins o ta vagnen ut till samhället o ta en fika med en vän !
linda
bara att truga...
flisan va det inge problem med, men så älskar ju hon mat min lilla tjockis =)
det är svårt för som att vänja mig med konsistensen... får han annat att tugga på? tex äpple, bröd, bananskivor,gurka , ostskivor? flisan får det och det har hjälpt henne en hel del med att vänja sig med att ha större bitar i munnen....
har inte kollat min post än... får väl se om familjedag är något för oss.....
han vill inte ha rån, majskrokar eller smörgåsar,, de är väl de vi testat...
han är inte intresserad av det.. allt utom det stoppar han i munnen men händerna är ju en favorit och de är ju rätt stora om man jämför med 8-månadersburkarna![]()