• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • camave
    tessan04 skrev 2007-06-25 19:45:31 följande:
    Hej tjejer!Ser att ni pratar mat. Alltid lika kul. Måns har det inte varit något problem med att ge 8mån burkar eller 1år burkarna.Linda: De vi gav Måns i Melvins ålder var: Ideal makaroner, kokt falukorv i små bitar  majskorn, vindruvor(delade), ärtor,broccoli(finns en jättebra förp med ärter,majs och broccoli tror det är findus som har den) mm som han fick plocka med. Ett bröd som Måns älskar är Fazer potatislimpa! Det är jätte lätt att tugga för de små, ibörja fick han det i små bitar med åt snabbt en skiva själv dubbelvikt med smör, kalles randiga, leverpastej eller ost. Jag ses gärna på stan på onsdag! Hoppas många kan och vill!
    tessan, är det inte mycket salt i falukorven och i kaviaren???
    jag är så nojjig med saltet, annars ger jag nästan flisan allt ting nu. när jag kommer åt. vi äter ju inte så mycket här hemma själv än....
    Min bäbis är snart ingen bäbis längre.....
  • tessan04

Om du kokar falukorven så "dras" saltet ut, räcker med 5 min. ang kalles så får han ju inga mängder har smör på först och inte varje dag. Efter 8mån kan man ge lite salt mat men inte tillsätta eget vid matlagningen. Det är iaf vad jag hört. Sen är det ju salt i vanligt bordsmargarin också om man använder det. Du kan köpa osaltat smör som du kan ha till både matlagningen och smörgås till flisan om du är rädd för salt. Det är märket SMÖR med blått band. Jag köpte det till Måns tills han var ca 10mån sen har han fått vårat bregott mellan.

• Lillen06

men melvin vill ju inte plocka med maten och stoppa i munnen... hur ska jag få honom att fatta att det är mat och att det är gottFlört
    Har köpt hem rostbröd nu och leverpastej,, ska testa det i morrn.. tänkte även göra köttfärssås till oss i morrn,, ska då prova att göra lite till honom och se om det duger herren;)
    Han åt förresten upp 8 månadersburken när jag mosat lite emd gaffeln.. han sov ju först i nästan en timme så han var nog väldigt trött.. men som sagt, det är väl bara att tjata med maten så äter de väl till slut...

• Lillen06

jag ger honom Milda,, det är ju saltat men vad gör man?? Vet du vad det är för märke på det osaltade smöret?

• Lillen06

Camave: fin vagn... supersnygg färg..

• camave

flisan får vanligt bregott..... unvika salt helt går ju inte och är inget jag strävar efter heller..
    trodde bara det va ganska mycket salt i dom varorna jag nämnde....

linda
    har du testat ge melvin egen sked då? dom vill ju gärna härma oss.... annars vet jag inte hur du ska få honom intresserad... har ju som sagt vad inte det problemet med flisan. hon kladdar hej vilt Glad

Min bäbis är snart ingen bäbis längre.....
  • Lillen06

Kanske det som är problemet.. måste nog låta honom kladda mer;)

• tessan04

Märket heter Svenskt Smör från arla. Du måste ha sett det, det ligger vid Milda i guldpacket med blått, rött eller grönt band beroende på om det är osaltat, extra saltat eller normal saltat. Har du matat honom med ärtor, majs el liknande så han förstår att det är mat. Eller vissa att du äter det så han ser att det går att äta. Måns var intresserad av allt vi åt och ville smaka på det mesta. Det ger sig snart, sen kommer han att vilja ha allt du stoppar i munnen! Här hemma kan man inte äta på något utan att Måns ska haSkrattande. Så man får se till att äta nyttigt när han är vakenSkrattande

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp