• camave

icas- onsdagsgrupp

Detta blir tredje tråden för oss nu tjejer....

vi började gravida och nu har alla fått sina små

dags att börja om från början kanske
     Räcka ut tungan
  • Svar på tråden icas- onsdagsgrupp
  • Medusan
    Linda - Hmm, ja jag gjorde det men vettefan om jag gjorde rätt Hemlis

Ringde Sam och frågade om råd och det var han som tyckte att jag skulle göra det

Äh, funkar det inte så är det inga större problem som sagt.
  • lola1983
    Godmorgon tjejjor !
    ser ut att bli fint väder idag  Härligt Härligt....
    Undra vad man ska göra..,bada kanske ? hoppas vädret håller i sig o att det blir riktigt hett idag .

Förresten... Vi är några kompisar som ska till Busborgen imorn . Så ni får jätte gärna komma dit o leka lite med oss om ni vill . Kl 13 ska vi dit .

Nu ska här ätas frukost . blir en prommis senare.måste fixa o dona lite med vagnen/huset innan det kommer folk hit o tittar på den . Håll tummarna att den blir såld.,skulle va sååå skönt !! Glad
    Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • Lillen06
    Lola: Såg din annons på blocket om vagnen,, hoppas du får den såld.. alltid kul emd lite extra pengar;) vad ska ni ha för vagn till nästa busunge då?;) Jag är bra sugen på att sälja vår emn det känns onödigt,, den var ju inte gratis direkt..blir nog att behålla den till nästa med.. får se när det är dax ...

I dag ska jag först ut och gå min runda, sen tänkte jag rensa i Melvins kläder, de som bör slängas, har även en del mammakläder som är slitna att de ska slängas så jag tänkte åka i väg med det.. sen stryka lite och sen till Maxi och veckohandla lite.. sen blir det lek här hemma..

Undrar om något kanske går att sälja på tradera??? Någon som har tips på hur man beter sig där? ;) sara du har ju koll på de.. har ju pumaskor till melvin, funderar på levisjeansen å och kanske nå mer med lite värde i...

Hörs senare...
  • Lillen06

vilka ska till busborgen? Gänget från hallsta?

• camave

sara

vad har du sålt för kläder??
    jag har sålt lite linnen men fick inte alls mycket för dom...
    sålt dom gravid och amningskläderna som jag inte gillade. resten sparar jag till nästa bebbe....
    vet inte riktigt va jag kan sälja för något, skulle vara skönt att tömma huset på lite skit men dom flesta grejerna tillhör min kära sambo och han håller HÅRT!!!!  i sina saker....
    vägrar slänga eller sälja något..... har 3 akvarium och en gitarr med förstärkare som han aldrig har rört på dom 3 1/2 åren vi känt varandra.... men kan inte ens tänka sig tanken att sälja dom.... kan ju komma till användning någon gång *suck*
    en hel hockey utrustning har han med. sådant är ju svindyrt..... men visst vi kanske får en kille någon gång som kanske vill börja spela hockey och då vill han nog jätte gärna ha pappas då 30 år gamla utrustning Skrattande

linda

vad lola skrev till mig innan så är det bara hon och en till från hallsta som ska dit än så länge. men hon skulle försöka få med lite mer folk....
    jag kommer inte åka med. har fullt upp i morgon då min mamma kommer hit och vi ska packa allt till bjursås så det bara är att åka på torsdag så fort han vaknat och svärmor kommit hem från jobbet....

lyckas melvin göra sönder sina kläder? sälj dom på tradera annars..... begagnade kläder säljer bra där.... fast bäst går ju pop kläder.....

pops kläder verkar vara lite stora.... köpte hennes flis i storlek 74 och den är fortfarande stor. kommer nog kunna ha den i höst i alla fall....

Min bäbis är snart ingen bäbis längre.....
  • lola1983
    Linda : vi är några stycken som ska åka . alla har inte gett svar än om dom ska med eller inte . men det är bara att komma dit,lovar att Melvin får det roligt där ! Glad

Men först ska jag ner o väga mig o äta lunch på Vivaldi som vanligt Räcka ut tungan eller om jag ska ta donkan kanske.. En chicken McNuggets(6bitars med sötsursås) är ju bara 7 pts !!!! Skrattande

Jag måste oxå ta o rensa lite bland Hugos kläder . har alldeles för mycket o högen bara växer . Har ju väldigt mycket tufa "finkläder" till honom . typ skjortor o så som kanppt är använda.,borde ju sälja lite extra bra . men det gäller som sagt att orka börja med det .

Hon som skulle kika på vagnen kom inte . skulle höra av sig senare idag,får se om hon gör det . men en annan ringde,från Köping . hon va himla intresserad o skulle ev komma imorn på förmiddagen o kika på den . får se.. är ju alltid svårt att veta om dom kommer eller inte . men man får hålla tummarna .

Nästa barn ska vi ha syskonvagn till . Eftersom vi inte vill vänta mer än 3-4 år så kommer ju båda att behöva vagn....Glad
    Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • Medusan
    Carola - Haha, vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg om J som ska spara på allt och du som vill sälja allt. Jag känner VERKLIGEN igen mig, det är samma sak här hemma. Sam vill spara på det mesta han med, och jag bara älskar att sälja för att få mer utrymme och pengar att köpa nya saker för

Den här omgången sålde jag bara kläder, bland annat träningskläder (fick skitbra betalt för spinningkläder), amningströjor, några gravidplagg jag inte gillat så mycket, samt lite sommarkläder som knappt varit använda.

Har dock tjänat mest på skivor, har sålt mycket LP men också CD, har alltid varit skivfantast och har massor som jag inte längre uppskattar.

Linda - Jag tror absolut att du skulle kunna tjäna en del pengar på tradera om du ville. Ett bra tips för att ta reda på vad som är värt att sälja är att gå in och söka på utgånga auktioner. Gör så här:

1) Gå in på www.tradera.com
    2) Tryck på raden under SÖK (detaljerad sökning)
    3) Skriv in sökord; t.ex. puma skor (måste särskriva eftersom att det ger mer träffar).
    4) Markera avslutade auktioner under visa och tryck på sök.

Då får du upp vad andra liknande skor sålts för och kan få en uppfattning om hur mycket du kan få. Överhuvudtaget så går märkeskläder bra på tradera, men även fina vuxenplagg från H & M och liknande.

Finns massor med tips så fråga gärna innnan du lägger ut så kan jag hjälpa dig att lägga upp en annons som säljer bra, finns många dåliga sätt att göra det på också
  • Lillen06

Medusan: Vore jättebra om du vill hjälpa till sen.. ska bara får arslet ur vagnen först;)

• Medusan
    Linda - Bara att säga till sen så hjäper jag dig

Nu ska vi till BVC på 6-månadersläkarkontroll Cool
  • Lillen06

en fråga.. kostar det att lägga ut en auktion?

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp