• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • NoE

Här har stickningen avstannat totalt! Hade börjat på en tunn vit mössa till svärmor, för hon fick cancerbehandling så allt hår föll av. Så gick hon och dog! Och där ligger min halvfärdiga stickning och känns bara jobbig att se...
    Så för tillfället underhåller jag mitt intresse med att surfa runt på olika sy- och sticksidor.

• Lynley

Hej
    hoppar på er sticktråd om det går bra. Är notorisk stickare sedan några månader tillbaka. Har stickat sedan jag var barn men aldrig kunnat slutföar något Men det gör jag nu och ser mig därför som en riktig stickare. Håller för närvarande på med en halsduk i spetsmönster i garn från Östergötlands ullspinneri. Mums...

• Semper73

Nelie, Tackar nu har jag också bestället den

• srm

Hej hej,

tack laven för inbjudan till nya tråden. Jag har inte stickat något på en vecka eftersom vi - äntligen, två veckor över tiden - fick vår härliga lilla dotter. Glädje! Men nu sover hon och jag är igång med att virka en liten gallerfilt.

• Lynley

Grattis SRM, från en ny stickare.

• laven

Grattis srm! Du kan väl sticka när hon sover?

• miyak

jag tackar för inbjudan

håller på med en filt till sittvagnen, i spetsmönster.

grattis till bebeisarna srm o mumilina

Svar på tråden Coola stickare, del 2