• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Lynley

Vad tror ni om denna:

www.craftster.org/forum/index.php

Jag funderar på att försöka mig på den där. Ska bara välja en kväll då dottern somnar tidigt så att jag får lite ostörd tid till att sätta igång (som om det skulle hända innan hon flyttar hemifrån )

• stenfalk

Lynley: Kul! Berätta hur det går sedan.
    En raglantröja stickad uppifrån står definitivt på mitt program också, när nu det ska hinnas med. Men efter att ha ägnat dagen åt att montera en tröja stickad i delar har jag sagt mig själv att bara sticka saker utan sömmar i fortsättningen. Det är ju så tråkigt med montering...

• Lynley

Stenfalk, precis! Montering är det som är minst roligt med stickning. Förutom att fästa trådar.
    Så att stocka raglan uppifrån är ju rent teoretiskt en god ide.

Jag återkommer...

• stenfalk

Lynley: Ja, verkligen. Och det här med att sticka delar som man syr ihop är ju ett rätt så sent påfund i stickhistorien. Förr stickade man ju allt på rundsticka, både för att slippa sy ihop och för att slippa sticka så mycket aviga maskor. Kanske något att återgå till.

• frövi

Tack för tipsen! Hittade jättefina sockar på drop som jag funderar på att göra. Ska bara göra klar ett par muddar först. Och gossens tröja som jag började på för ett halvår sen.

• MagdaA

Jag fick garntjänst katalog med posten idag + garnprover, så nu ska jag sätta mig på altanen och inspireras!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • stenfalk

Jag vet inte vad jag ska sticka på... En väldigt konstig känsla måste jag säga. Jag har just avslutat ett projekt och vet inte alls vad jag ska ta tag i nu, fast jag ar sisådär fem UFO:n till liggande. Undrar hur många UFO:n man måste avsluta innan man börjar på något nytt :-P

• Kerstin

Nu är kattens huvud klar. Gud vad den är kul att göra! Kan jag definitivt rekommendera.

Villain, du sa att du hade virkat den i Safran. Jag virkar upp mina rester av Paris och såg idag att det är rätt mycket tjockare än Safran. Huvudet till min katt är rätt stort, så jag undrar hur stor hela din katt blev, så kan jag kanske räkna ut hur stor min kommer att bli och sen se om jag vill fortsätta i Paris eller om katten då blir alldeles för stor och skrämmande.

• Villain

Kerstin: Min katt är 23 cm vrån huvud till fot. Huvudets omkrets är 19cm. Har för mig att Paris och Safran är rätt likvärdiga men kanske blandar ihop det? Nåväl.. Jag hade 3:ans virknål i alla fall.

Svar på tråden Coola stickare, del 2