• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Villain

*läser Stenfalks svar två gånger*

Jag köpte stickor nr 6mm. Det blev väldigt tätt med 5mm och jag har (efter tips av min mamma) börjat hålla tråden annorlunda och stickar inte lika löst då så det blir nog rätt bra tror jag. Får väl se om jag ångrar mig sen
    "Råkade" köpa ett härligt alpaca-garn när jag slank in på Hemflit. Skulle ju "bara" köpa en runsticka. Ack så jag bedrog mig. Det blev i alla fall DROPS rundsticka med raka stickor... Får väl se vad jag gillar dem. Har inte så stor erfarenhet av den i övrigt så jag är nog rätt nöjd

• Villain

ÄngelBängel: Så det var fel av mig att ta på pannlampan och gå lös på alpacagarnet jag köpte innan bion?? *ser förskräckt ut*

• Villain

Gröna Hönan... Hur gjorde du på "varv 3" där man ska upprepa mönstret tills det är SJU maskor kvar och sedan göra "2 rb, 3r, 2r tills" Då blir det ju liksom en maska över... ska man inte sticka den och bara vända eller är det fel i mönstret?

• laven

Nu har jag fått mina yarn samples!!!!

*dansar runt*

• stenfalk

laven: Äntligen. Vad kul. Då är det bara att börja provsticka nu. Vad tycker du om garnet?

• stenfalk

laven: Vilka garner var det du beställde förresten?

• laven

Jag fick ett Superfine Merino och JaggerSpun Zephyr i både lace och dk weight

Så nu kan jag leka lite....

• ÄngelBängel
    Villain skrev 2007-06-28 21:22:13 följande:
    ÄngelBängel: Så det var fel av mig att ta på pannlampan och gå lös på alpacagarnet jag köpte innan bion?? *ser förskräckt ut*
    Nej, självklart inte, pannlampor har en bra och koncentrerad ljuskägla som bara lyser upp de närmsta två bänkraderna

Jag vet inte om jag vågar fråga. Men vad är det för spännande granprover ni beställt och varifrån? Alla utomlandsgarnaffärer som jag hittar har typ 35$ i frakt oavsett vikt på paketet, 20 euro för att skicka 100 gr. garn från tyskland, vad tycker ni om det
  • Mibe

Kan inte bestämma mig för vad jag ska prova här näst! Är inne på en filt, men samtidigt väldigt sugen på en pixi-mössa, som ni pratar så varmt om här.
    Jag har aldrig stickat med strumpstickor - hur gör man?!?! Har letat beskrivning på nätet, men inte hittat nån.

• laven

Ängeln: Från www.sarahsyarns.com i Brooklyn (New York). Jag vet inte vad frakten kostar till Sverige, men det var inte dyrt. Det fastnade heller inte i tullen så man behöver inte betala extra tull. Garnen är också väldigt prisvärda.

Svar på tråden Coola stickare, del 2