ÄngelBängel: Frakten för garnproverna kostade $7 (Proverna och färgkartorna var gratis), och för garnet när jag beställde det sen (18oz) $15. Tyckte att det var väldigt billigt med tanke på hur långt de åkt. Hon har dessutom ungefär halva priset på Jaggerspuns garner jämfört med de andra butiker jag hittat som säljer det. De skriver ner värdet och markerar som gåva på paketet, och kvitto får man endast på mail, så risken att fastna i tullen är minimal.
Mibe: Nej att välja vad man ska sticka är inte lätt. Så mycket som är fint ju. På www.knittinghelp.com kan du se en video på hur man stickar med strumpstickor, men kort beskrivet. Du lägger upp önskat antal maskor och fördelar på fyra strumpstickor. När du nu ska fortsätta sticka, så vänder du inte på arbetet utan sluter till en ring och börjar sticka på den första strumpstickan i raden, var noga så du inte vrider arbetet. Sen stickar du alla maskorna på första strumpsitckan, när du gjort det blir ju den ledig att sticka med, och då fortsätter du på nästa. Sen stickar man så runt, runt. Lite pilligt med så många stickor i början, men det är ett smidigt sätt att sticka.
Det går även att sticka runt på rundstickor. Man kan till och med sticka strumpor på långa rundstickor genom en teknik som kallas magic loop. Är min favorit för man slipper hålla reda på alla strumpstickorna :)