Villain: Tiger Eye vet jag passar i alpaca för det stickade jag den i. Det är ju som du säger inte ett litet kort mönster som upprepar sig hela tiden, så man får ju läsa diagram hela tiden, men jag tror absolut att du klarar den bara du tar det lugnt och är noggrann! (Det är dock viktigt att du verkligen tar det lugnt och inte slarvar
) Det som kan kännas lite svårt är tigerns ögon, som ju är ett stort hål. Men det är inte alls så svårt som det ser ut. Jag lovar att bistå med hjälp och glada hejarop!
Knotted Openwork tror jag blir bäst i ett tunnt mohairgarn. Den blir nog lite klumpig i alpaca, men kan fungera. Lite speciellt med att lyfta en maska över så många maskor sådär också.
Cable Lace tror jag också skulle kunna fungera. Tror att du får gå ner lite i stickstorlek lägga på en mönsterrapport på bredden om du stickar den i alpacan, för den är skriven för ett mycket tjockare garn.
Skulle jag välja skulle jag sticka Tiger Eye, mest för att jag tycker att den är snyggast, men också för att jag vet att den passar väldigt bra i alpaca.