• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • stenfalk

Villain: Tycker att det ser ut som om du har gjort alldeles rätt. Tänk på att ansikten liksom går i varandra. Det är ju från ansiktet nedanför du har ögon så långt ner. Titta på bilden i mitt galleri så ser du att även jag har ögon långt ner.

• Lynley

Stenfalk, tack för att du bryr dig kan inte riktigt förklara men det kan bero på att jag egentligen inte koncentrerade mig igårkväll när jag skulle prova. Gör ett nytt försök ikväll och återkommer.

Snart är det Morden i Midsummer

• stenfalk

Lynley: Klart jag bryr mig. Du får säga till om det är något.

• Villain

Stenfalk: Tack för uppmuntran Har precis lärt mig att man inte ska sjunga med i Allsång på Skansen och sticka samtidigt. Det blir lite två steg fram och ett tillbaka då

• stenfalk

Villain: Haha, nej, det är nog ingen bra ide. Spets kräver lite koncentration Själv har jag just velat mellan Morden i Midsumer och Mystery Stole. Mystery Stole vann

• Villain

Stenfalk: Jag har skummat igenom länken om mystery stole och ännu inte förstått... är det så att man får delar av ett mönster och så börjar man sticka och sedan får man nästa del osv?? Eller? Läste att det inte var för beginners denna omgång så jag hoppar över det. Oavsett har jag händerna fulla med spets för tillfället. Börjar slappna av lite i händerna och mönstret blir vackrare då ser jag. Får väl blocka de första 16 varven lite hårdare än de andra. Nu gör jag iaf färre fel *glad*

• stenfalk

Villain: Ja, så är det. Man får en bit av ett mönster, och nästa vecka kommer en bit till osv, tills man har en färdig spetssjal. Hur kul som helst. Men jag förstår om du har händerna fulla med spets just nu. Härligt att höra att det går bättre

• Lynley

Yes!!!
    Stickade Magic Loop under hela Morden i Midsummer som om jag aldrig gjort något annat. Helt klart en kanonmetod. Rekomenderas varmt

• Mibe

Magda: Jag hade problem med karpaltunnelsymptom när jag var gravid och det ter sig precis som du säger. Kan vara det i kombination med ryggen, kanske. Ville bara säga att jag fick gratis handledsskydd när jag var gravid, prata med din barnmorska.
    Jag sov med skydden och det underlättade enormt.

Mitt första stickprojekt började jag med under min första graviditet, men fick lämna bort det och få hjälp pga mina händer. Ville ju få tröjan klar i tid!

• MagdaA
    Mibe: känner ju igen syptomen precis som när det är ryggen som spökar, och så stort problem är det inte. känner inte av det på nätterna nu, bara när jag stickar en längre stund. inte så länge kvar på graviditeten heller, så jag klarar mig.
    Ängel i himlen och bäbis i magen!
Svar på tråden Coola stickare, del 2