• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Semper73

Magda, Jättefin filt. Blir lite sugen på att göra en babyfilt nu, men är helt ockuperad av datapyssel för tillfället.

• ÄngelBängel

Oj så många av mina stickade och sydda projekt som blivit ratade och fått ligga till sig ett tag tills mina ögon ändrat fokus och inte bara ser det som blev fle, knöligt, konstigt och ser det som är fint och bra.

Jag hat två mycket enkelt stickade sjalar men måste erkänna att de mest är hyllvärmare. En är tyvärr stickad i ett akrylgarn (oups, hoppas jag inte blir utkastad från tråden efter en sådan bekännelse) och luddar av sig men den andra är stickad i världens vackraste bandgarn tyvärr inte alls värmande men ett riktigt smycke till bröllop och sådana fester.

gröna hönan: Visst känns det mer naturligt att börja i spetsen, dels så lär man sig mönstret när det går lätt att repa upp+ att man kan bestämma när sjalen är lagom stor! Det är ju bara att prova den och när man är nöjd så avslutar man rapporten och det är klart. Annars blir den ju den storleken den blir, inte nödvändigtvis den man tänkt

• Lynley

Jättetjusig filt Magda.

Usch, jag får inte till Magic Loop. Vet inte riktigt vad för fel jag gör men det funkar inte. Hade tänkt använda metoden till ärmarna på min raglantröja men det får nog bli strumpstickor istället.

Har börjat på:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&&d_id=27&&lang=se

• ÄngelBängel
    laven skrev 2007-07-03 04:10:55 följande:
    Jo, har redan gått med och är nästan färdig med clue 1. Gräla, gräla, nedrans Stenfalk som lurar med mig på sånt här.
    och jag är så glad att det står att den inte är för nybörjare, annars skulle jag definitivt ha gått med, mot bättre vetande
  • MagdaA

Inna H: japp, ett melerat garn hittade jag på Ica!

Ängel i himlen och bäbis i magen!
  • Villain

Jaha... så var det det där med light weight och sport weight och DK weight och allt vad de heter garnen... ska beställa lite "try before you buy" men har inte bestämt vad än. Translate någon?

• Mibe

Magda: Ånej.... nu fick jag ju ännu ett alternativ att göra....
    Jag kan ju inte bestämma mig för vad jag ska göra till min systers kommande bebis, men det måste ju vara något lätt. Tror att den filten skulle ta för lång tid för mig...

Hur som helst så var den superfin!!

• MagdaA
    Mibe: svår var den inte, men fruktansvärt långtråkig! Har tagit mig LÅNG tid att göra den, men jag har inte virkar så intensivt, man blir fort less eftersom det bara är samma samma... så jag har bara orkat sitta en stund i taget.
    Ängel i himlen och bäbis i magen!
Svar på tråden Coola stickare, del 2