• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Mibe

OK. Tänkte bara att du kunde utnyttja gratis handledsskydd ifall du behövde!
    Skönt att det snart är över då!

• Kerstin

Har faktiskt stickat med handledsskydd nästan hela förra sommar. Det är jätteskönt och avlastande för handlederna. Jag paddlade rätt mycket kajak förra sommaren så jag trodde att jag hade skadat handleden genom det, men när jag tänkte efter att det också kunde vara stickningen frågade jag lite blygt på apoteket (är ju ändå lite pinsamt att köpa handledsskydd för en skada man har dratt till sig genom handarbete tyckte jag) och de sa att det var många som stickar som kommer in och behöver handledsskydd. Sen när handleden mådde bättre var det ändå trevligt att kunna använda de lite då och då när det stickades för långa perioder.

• Mibe

Kanska plocka fram mina igen....trodde det var helt omöjligt att sticka med dom på. Känner ju av mina händer så fort jag ser stickorna!!

• Villain

Finns Magic Loop någonstans att beskåda? Aldrig sett eller hört talas om förr!

Jag fortsätter med Tiger Eye! Jätteskoj

• Kerstin

Jo, det går att sticka med handleddskydd. Lite stelare blir det ju, men då får man istället röra armen lite mer. Använde den mest när jag stickade en islandströja och det är ju rätt grovt, så det krävs lite muskelkraft på sina ställen.

• laven

Så har jag gjort färdigt första ledtråden.... nu är det bara att vänta till fredag. Fast jag har ju lite annat att sticka på däremellan. Hur går det för dig, Stenfalk?

• ÄngelBängel

Ledtråden i Mystery Stole är det typ en rebus eller gåta eller något annat man måste klura ut? eller är det ett färdigt mönster att sätta igång med direkt?

• laven

Ängeln: Det är en del av ett mönster. Det är bara att sätta igång och sticka, fast man vet ju inte hur hela grejen kommer se ut när den är färdig, utan mönstret slutar efter 100 varv.

• ÄngelBängel

Ok, jag tyckte att det lät lite mystiskt med "a clue" som för mig är en ledtråd. Typ, sticka 10 varv så det blir som havet, sedan 50 varv som en blomsteräng och sen tittar katten tillbaka på dig. Dvs: resår, spetsblommor och tiger eye Jag kanske skulle lansera min egen, lite friare variant av mystery stole

• laven

Ängel: Det låter ju jättespännande. Men man får nog räkna med att de som stickar är bra på att designa egna mönster isåfall.

Svar på tråden Coola stickare, del 2