• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • Mibe

Nu har jag börjat med en pixi-mössa, åh vad kul det är!! Vill sticka hela tiden.

• MagdaA
    Mibe skrev 2007-07-09 11:25:51 följande:
    Nu har jag börjat med en pixi-mössa, åh vad kul det är!! Vill sticka hela tiden.
    Roligt! Å dom är så lätta också så det går av bara farten!
    Ängel i himlen och bäbis i magen!
  • Mibe

Magda: Eller hur!! Men jag har lite för små stickor och inget stretchigt garn så den kommer nog bli liten, men jag kunde inte vänta!! Hinner aldrig till stan för att köpa garn, var på nätet köper man bäst/lättast/billigast??

Förresten, vilken otroligt fin presbild du har!!

• MagdaA
    Mibe skrev 2007-07-09 11:31:52 följande:
    Magda: Eller hur!! Men jag har lite för små stickor och inget stretchigt garn så den kommer nog bli liten, men jag kunde inte vänta!! Hinner aldrig till stan för att köpa garn, var på nätet köper man bäst/lättast/billigast??Förresten, vilken otroligt fin presbild du har!!
    Tack!
  • Villain

Mibe: Jag har beställt från Grunnebo Garn och fått snabb leverans.

Lynley: Vet inte om de brukar få dem mkt snabbare här i Umeå... men jag kan nog hålla mig till 17... även om det kliar i fingrarna. Jag har löpnummer osv så jag ilar dit så fort klockan är slagen ELLER så fort jag får avi per sms (kan ju komma tidigare den vägen kanske?).

• Villain

Ååååh! Gathering of Lace ramlade ner i brevlådan vid lunch. En helt ny värld öppnade sig. Inte visste jag tex att det finns flera sätt att lägga upp maskor på! Jag hittade inte ens mitt sätt (som jag lärt mig av min mamma och hon av sin mamma...) i boken. Hur gör ni?
    Jag kan inte redogöra för boken. KÖP DEN! Den kostar under 300kr på adlibris + 19kr porto. Värd varenda krona kan jag säga redan nu.

• MagdaA

Villain: men den boken är väl på engelska antar jag??

• Villain

Magda: Det finns otroligt bra engelska-till-svenska-lexikon med sticktermer och i den här boken är det dessutom diagram och bilder så man kommer långt med det. Kan du ingen engelska alls eller är det bara att det känns jobbigt? Är det det senare så behöver du inte oroa dig för det är inte så många termer man behöver kunna för att sticka mönstren. Själv är jag kass på engelska men har lyckats ändå!

• MagdaA

Villain: jodå, klart jag kan engelska, men inte mycket, blir bara förvirrad och irriterad då jag inte förstår, så då är det lika bra å låta bli

Svar på tråden Coola stickare, del 2