Vill också beställa stickböcker! Men jag kan inte riktigt godkänna en sådan utgift just nu. Fast jag hade bestämt mig efter mycket velande att köpa Amos Aldens big book of handspinning, och nu är den tillfälligt slut överallt! Jätteirriterande, när jag äntligen bestämt mig.
Och stickböcker borde jag nog låta bli att beställa tills jag har det lite lugnare med antal projekt på gång :-P
Aunt Molly: Kan bara instämma i Villains lovsång av "A gathering of Lace" Jag tycker att det är en hell del användbart i den. Visst är det mycket sjalar, så om man inte använder det så kanske den inte är värd pengarna annat än för sin skönhet. Men det är många sjalar i den som jag vill sticka. Plus även några tröjor, varav en jag defenitivt ska göra någon gång. Några strumpor som jag inte är så förtjust i, finns mycket finare på nätet. En stickad hatt som är jättekul tycker jag, ett par vantar. Lite av varje som du hör :)
Nu ska jag också ägna mig åt lite stickning. Får bli lite mystery stole som jag ligger låångt efter med. Och så ska jag fila lite mer på mitt barntröjemönster. Ingen mer som har några åsikter om halsöppning. Vill helst bara ha en hel halskant utan några knappar eller så, för det passar nog designen bäst, men hur stor behöver jag göra öppningen då? Eller måste jag försöka peta in lite knappar för att den ska bli användbar? *stenfalk som är totalt rådvill när det gäller barn*