• laven

Coola stickare, del 2

Eftersom den gamla tråden stängt öppnar vi en ny och fortsätter sticka allt vi förmår.

Alla är givetvis välkomna, från nybörjare till mästare. Det är roligt att inspireras av vad andra gör och bra att ha ett ställe där man kan be om hjälp om man fastnar.

Sticka lungt!

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m16088206.html

• Svar på tråden Coola stickare, del 2
  • MagdaA

Villain: bor du i Umeå? min "hemmstad" jag har vuxit upp utanför Vännäs...men flydde hålan efter studenten då jag träffat min kärlek här nere i Övik.

Ängel i himlen och bäbis i magen!
  • Villain

Magda: Japp. Jag bor i Umeå. Ö-vik är också fint. Mina kusiner bor där. Eller bodde i Själevad. Nu bor de i Skule. Jag gillar Ö-vik!

• MagdaA

Villain: vi bor ute i skogen, mot Sidensjö. Vilken är din favvo-garn-affär i umeå då?

• Villain

Magda: Jag har mest varit på Hemflit men tycker att de har lite lite av allt. Har du ngt tips?? Är ju lite ny i gemet så jag är inte så bevandrad bland stans garnaffärer.

• Villain

Magda: Jahapp.. hehe.. jo det ligger på en innergård om man passerar Indiska och går i riktning mot E4:an... strax efter Kjellins guld går man inpå en innergård.

• MagdaA

Villain: jaha, där har jag nog aldrig varit. jag å mamma å syster brukar springa in på butiken som ligger efter rådhusesplanaden, på höger sida om du går uppöver mot busstation

• Villain

Magda: Hmm.. finns det en stickbutik där? Det måste jag undersöka närmare!

• MagdaA

Villain: ja...vet inte exakt hur långt upp den ligger...en bit. Men hon var jätte trevlig hon som jobbade där iaf!

Här i Övik fanns tidigare 2 butiker, nu har tyvärr den trevliga kvinnan lagt ner, å i den andra butiken är dom så snäsiga å otrevliga att jag knappt vill gå in. Jag har varit in där 2 ggr bara, undviker om jag kan! Tyvärr!

• Villain

Magda: Trist med snäsig personal. Vad vinner de på det liksom!?

Svar på tråden Coola stickare, del 2