• Tehya

C-uppsats

Just nu sitter jag själv och skriver en C-uppsats, rätt tungt känner jag. Dessutom har jag problem med handledaren.

Är det några fler som har det jobbigt med C-uppsatsen? Vi kanske kan stötta varandra?

• Svar på tråden C-uppsats
  • Tehya

Hehehe..nu har du klickat många gånger på "posta inlägg" :P

Jag har hittat andra tjejer som är villiga att spela plus en kille som eventuellt kan spela som tjej..hehehe! (Hoppas att examinatorn inte sitter här och hänger.)

• Taggtroden

Vad skönt att det gick bra Nasse liten!

Hihi ja det skulle ju inte va kul om alla examinatorer sitter och hänge på familjeliv och ser allt man skriver Alla "det går så dåligt" "allt känns fel" osv ... inte bra om de ser vilken dålig inställning man har till och från

Men jag har bara en sak att ändra, sen är jag klar för ventilering

• Tehya

Taggtroden: Heja heja! När var det du skulle ha opponeringen? Det kommer att gå bra ska du se.

Nasse liten: Glömde visst att säga att det måste ha gått bra om hon skulle säga samma sak. Har du gett dig själv en belöning efter det?

• sagström

tack ska ni ha!

Har väl ett par stycken problem egentligen. Det största är nog att självförtroendet tryter och jag tror "att jag inte kommer att klara det". Egentligen så läste jag c-kursen under höstterminen men vi hann inte klart och nu blir det bara mer och mer uppskjutet. Sen går det inte så bra med hon som jag skriver med heller, mycket ligger väl i det. Är bara så fruktansvärt trött på det hela. Har samtidigt ett gäng andra saker som ska avslutas och det känns bara som att jag sitter och småpular på allt men aldrig blir klar med något. Hur gör man???

Tehya: Spel? Är det till uppsatsen? Har mest skummat igenom det ni tidigare skrivit men missade nog den delen, vad skriver ni om?

• Tehya

Sagström: Jag skriver själv (vilket jag ångrar lite). Har ungefär samma problem som dig...urk! Jag skriver om hur spelarna i Counter Strike Source interagerar med varandra och lite sånt. Har nästan glömt vad syftet är, illa?

Att självförtroendet tryter är väl rätt så vanligt när man skriver en så stor uppsats. Försök bara att inte jämföra dig med andra och tänk att du gör ditt bästa, mer kan du inte göra. Hur kommer det sig att ni inte kommer överens med varandra?

• Taggtroden

Hihi jag försöker verkligen att tro att det ska gå bra. Just nu orkar jag inte ens tänka på det faktiskt! Har en vecka kvar innan jag får uppsatsen jag ska opponera på och jag försöker att inte tänka för mycket på hur det ska gå!

Sagström: Precis så var det för mig med. Hann inte heller klart under hösten och allt skjuter man upp... men jag tog tag i detta för några veckor sedan och pluggade hjärnan ur led nästan

Har också problem med självförtroendet! Jag känner som att när jag kommer ner till skolan (läser på distans) så kommer alla skratta åt mig och undra vad jag är för typ som tror att jag som är så ung ska klara detta... är snart 22 men ser inte så gammal ut och dessutom har jag komplex för min kropp och tror att folk tror att jag inte klarar nått för att jag är så smal osv... allt blir en ond cirkel ... >

• sagström

Jag hade läst a- och b kurs på en annan skola och kände ingen på den nya. Hade pratat lite med denna tjejen och vi ville skriva om ungefär samma sak (grupptillhörighet i detta fall på en arbetsplats). ganska snabbt skulle man bestämma sig för ämne och så bestämde vi för att skriva ihop. Men det är en del påfrestningar men uppsatsskrivande och det var svårt när man inte kände varandra. Vi hanterar stress på helt olika sätt. Nu har det nästan runnit ut i sanden (ve o fasa) trotts att vi inte har så mycket kvar. sitter nu med lite andra saker som är mer brådskande.

Till saken med dåligt självförtroende att göra hör att jag inte har avslutat min b-uppsats!! Detta får mig att känna mig helkass och det har blivit en enda stor negativ spiral som jag inte lyckas ta mig ur. Blä! Har nästan börjat undvika släkt och bekanta då jag inte orkar förklara mig. Jag har lagt massor av tid på det här men blir inte klar. Hoppas att man ska bli lite peppad av att läsa om er

• Tehya

Taggtroden: Vad får du ut av att bry dig om vad andra tycker? Inget som är positivt iaf.. Skit i vad dom anser om dig, du är ju som du är var glad för det. Ett hett tips från mig är att läsa Mia Törnbloms (tror jag hon heter) bok som heter "Självkänsla nu!". Den hjälpte mig med mkt.

• Taggtroden

Sagström: Jag har inte heller avslutat min b- uppsats Eller jag började aldrig så att säga, hoppade av ett program jag gick och gjorde detta innan uppsatsen (som låg ett helt år efter resten av b- kursen ) och sedan sökte jag c- kursen och kom in och sen har jag hållt på med det.. men b - uppsatsen måste jag göra innan jag börjar på AUO'n och får min lärarexamen i alla fall... får se när det blir, men efter en c- uppsats känns nog b- uppsatsen som ingenting

Men jag förstår hur du känner i och med det här med en ond cirkel, och det är svårt att ta sig ur sådana... :/

Tehya: Det är så jag försöker tänka! Jag kommer ju aldrig att träffa de där människorna igen sedan heller, (kommer att börja på en annan skola till hösten) så om jag är så kass att jag skämms så gör det inget!! Och dessutom har jag gjort mitt bästa, och räcker inte det så är det inget att göra åt det!
    Men jag hatar att stå inför folk och prata... dock är det lite bättre nu eftersom jag gör en hel del sådant i mitt jobb, men det är inte alls så många människor och jag vet inte hur många det kommer att vara på opponeringen :/

Min ventliering är den sjunde Juni!

Svar på tråden C-uppsats