C-uppsats
Just nu sitter jag själv och skriver en C-uppsats, rätt tungt känner jag. Dessutom har jag problem med handledaren.
Är det några fler som har det jobbigt med C-uppsatsen? Vi kanske kan stötta varandra?
Just nu sitter jag själv och skriver en C-uppsats, rätt tungt känner jag. Dessutom har jag problem med handledaren.
Är det några fler som har det jobbigt med C-uppsatsen? Vi kanske kan stötta varandra?
tråkigt när det strular om ngt man inte har så mkt kontroll över...
"fokusgruppintervjuer" skulle det ju stå
Elims: grejen är den att jag kan bara spela Counter Strike Source. Eftersom jag är van vid alla "commands" (vad heter det?) så är det viktigt att jag kan spela in spelsessionen och sedan välja ut olika sektioner av det till intervjun. Jag kör på Robert Mertons intervjumetod "the focused Interview". Väldigt nytt för mig..:)
Tehya: ja då är det inte så mycket att göra åt saken, trist. Du kanske kan erbjuda dem en liten ersättning som push annars?
Är det den här boken du menar?
websok.libris.kb.se/websearch/showrecord&searchId=12743&bibId=4475844
kunde inte se länken men det är den här: www.amazon.com/Focused-Interview-Robert-K-Merton/dp/0029209862
Jag vet inte vad jag ska erbjuda dom hehe
åh, fokuserad intervju verkar jättespännande ju!
Inget jag kan använda mig av för tillfället dock, men vem vet i framtiden.
då kan du få titta min metoddel om det skulle kunna hjälpa dig.:)
Hmm sitter fortfarande med befolkningeutvecklingen här, och har inte kommit så långt. Alla bara hänvisar till varandra, och på scb kostar det att få fram närmare siffror än på kommunnivå (vilket jag behöver). Gaah tror jag ska åka in till stan imorgon eller på fredag för att gå in på kommunen och frå PRATA med någon öga mot öga, skulle säkert va lättare då än att ta det på telefon!
Finns det ingen statistik på kommunens hemsida då?