• Tehya

C-uppsats

Just nu sitter jag själv och skriver en C-uppsats, rätt tungt känner jag. Dessutom har jag problem med handledaren.

Är det några fler som har det jobbigt med C-uppsatsen? Vi kanske kan stötta varandra?

• Svar på tråden C-uppsats
  • Nasse liten

åååhh jag e såååååååååååååååååååååååååååååååååå nervös, ska redovisa kl 14.15....*rys* känner mig inte alls så duktig o väl förberedd som de som hittills redovisat idag

• Tehya

Hellow! Håller tummarna för er!! Mina klasspolers ska lämna in idag hehe! Tänk positivt, det kommer att gå bra för er tjejer!!

Själv sitter jag här med dilemma...plugga eller jobba i sommar. Såhär ser det ut för mig:

Plugga= C-uppsats + jurdik (10p heltid)+ hemtenta (och jobba som timis på hemtjänsten)

Jobba= C uppsats + jobba heltid i 3 veckor + hemtenta

Vad göraaaaa???:S

• Taggtroden

Tehya: Jag funderade också på att plugga i sommar, men kom fram till att efter uppsatsen kommer jag att vara sååå trött på plugg! Så jag jobbar istället. Har inte fått jobb själv, men ska dela jobb med syrran.

• Tehya

Taggtroden: Ah skönt..vill också jobba..men jag vill ha allt klart så jag tar examen i december, hehe! Vad ska du jobba med?

Nu behöver jag inte tänka så mkt på jobb, ringde till CSN och hörde efter om man ändå kan få CSN för sommaren även om jag inte har mina 20 p (15p för att få ngt), visst kunde man det!
    Så då blir det C-uppsats + Hemtenta och jurdiken! Yey..inte..

Efter december kommer jag vara så less på allt som heter plugg!!!!

• Taggtroden

Vad är det för examen du får? Du kanske har nämnt det men jag minns inte och orkar inte leta efter det nu

• Tehya

Samhälls/beteendevetar :P

När blir du klar?

• Taggtroden

Ja just så kanske det var! Min svägerskas man är också beteendevetare!

Jag har minst tre år kvar. Får se om det kommer en bebis mitt i allt så då blir det ju fler år kvar... :/

• Nasse liten

jaha då har man äntligen redovisat. Känndes nog hemskare än det var, men kännde ibland mig helt ställd på frågorna jag fick från opp och examinatorn Hoppas det inte syntes så tydligt Fast det tror jag mer har att göra m självkänslan, att man inte litar på att man kan ha rätt. För finns det nå läskigare än att förklara ngt för en expert på området...
    ja,ja nu ska jag SOFTA. Men i morrn blir det nya tag, ska in m en ny version på fredag morgon. Hoppas, hoppas bara att jag hinner bli klar innan sommaren(1juni), fast det är väl önsketänkande

Oj va strong att plugga under sommaren, jag har iofs alltid gjort det men bara till omtentatillfället i augusti
    Jag ska jobba hela sommaren förrutom två veckor ledigt, plus plugga inför en omtenta i augusti, såklart

Men taggroden din svägerskas man är väl din bror?!?

• Taggtroden

Nasse Liten: Åh vad läskigt!! Jag kommer att svimma när jag står där!! Gud vad skönt för dig att ha det gjort! Opponerade du oå någons?

Nej, min sambos systers man är det

• Tehya

Hehe joo..inte bara att jag måste skriva C-uppsats under sommaren så måste jag göra hemtenta som är en omtenta plus juridiken..jag är rätt (väldigt) rädd!!! Hehehe!

Nasse liten: Det var bra gjort av dig iaf! Alla är ju nervösa fast på vissa så syns det bara inte. Det är som du säger, självkänslan. Även om examinatorn har mer kunskap än dig så ska du inte vara rädd för det. Hon/han har ju haft mer tid på sig att lära sig nästan allt inom området än vad du haft. Man ska inte trycka ner sig (det är lättare sagt än gjort, jag vet). Men det kommer alltid att finnas någon som vet mer än dig osv. Tro på dig själv.

Taggtroden: Försök bara att andas lugnt och kom ihåg det du förberett. Vad kan gå fel? Jorden går inte under! Hihi.
    Som jag skrev till Nasse liten så är alla nervösa, det kan vara en liten tröst.

Kram på er!

PS. Jag ska kanske opponera på ngn annans c-uppsats i ett helt annat ämne till höst..hm..undrar hur det kommer att gå? Jag får väl säga "den tekniken verkar inte så bra..du får skriva om! ..och byt frisyr, den suger." (på brist av att säga ngt relevant om ngt som jag inte vet ngt om.) DS.

Svar på tråden C-uppsats