• Tehya

C-uppsats

Just nu sitter jag själv och skriver en C-uppsats, rätt tungt känner jag. Dessutom har jag problem med handledaren.

Är det några fler som har det jobbigt med C-uppsatsen? Vi kanske kan stötta varandra?

• Svar på tråden C-uppsats
  • Springsteen

om jag får din mail kan jag skicka vår??

• Igloo

Även jag skriver c-uppsats! Bläää, usch håller på med analysen, tar sååå lång tid! Hoppas de går för er andra =)

• Nasse liten

jag skriver om "Inverkan av fördelsekullnummer på grisens produktion och prestation". Men om man tar det på svenska så ska jag försöka redan ut genom en litteraturstudie om det spelar någon roll för den lilla grisen att födas som nummer ett eller nummer fem i sin kull
    Vad skriver du och alla andra om?
    trevlig valborg

• Mojo79

forskningsplan: låter som en sammanställning av det tidigare forskare kommit fram till i ditt valda ämne. men fråga din handledare. jag frågar supermkt, ingen fråga är dum.

fast jag skriver magisteruppsats så jag hör inte riktigt hemma här.. men jag blev lite nyfiken =)

• Tehya

Syftet med min uppsats är att studera interaktionsmönstret mellan kvinnliga och manliga spelare i spelet Counter Strike Source.

Nasse liten: Det verkar faktiskt väldigt intressant det du gör!

Igloo: När ska din uppsats lämnas in?

Mojo79: Du är ändå välkommen

Hade handledning igår, kände att vi förstår varandra bättre nu iaf! Det är alltid skönt att handledaren förstår en! Hade lite småpanik över att få klart allt inom två veckor men man kan få dispans! Pheww!

• Themis

Här är en till som håller på med arbete inför sin C-uppsats.

Jag skriver tillsammans med min man och vi gör en uppsats i Psykologi. Vi vill undersöka vikten av social trygghet i förhållande till arbetsförhållande och stresshantering (ungefär förklarat i korta drag).
    Vi har skickat in PM men har väldiga problem med vår handledare. Han är helt omöjlig att få tag i och svarar aldrig på våra meddelanden på telefonsvarare eller mejl. Och nu sist fick vi meddelande via växeln att han är hemma för vård av sjukt barn.
    Det är fruktansvärt frustrerande då vi vill ha svar på vårt PM, vad som behöver ev. ändras osv. Vi vill få handledning nu så vi kan fortsätta vår uppsats!

Fler som har en jobbig situation med sin handledare??

• Springsteen

Ingens fel men vår handledare blev sjuk så en annan tog över och ville inte alls som den första.. så nu har vi gjort om hela vårt arbete i stort sett ett nytt arbete om man jämför med första upplagan.. Ledsen o nu är den gamla tillbaka men vill inte ta över igen... Förståeligt och båda är bra.. men kunde ju haft samma tankegångar...

• JJL

Hej på er!
    Jag håller också på med min C-uppsats. Handledare är en djungel... vår har i princip styrt upp hela vårt arbete nu till att passa hennes tankar och idéer. Vår C-uppsats är även mitt examensarbete vilket nu känns som att mitt examensarbete är min handledares arbete. Det ska va helt klart den 21 maj och sitter nu med analysdelen och kräks snart. Bläää.
    Vi skriver en studie om hur förskollärare samtalar om en folksaga med barn på förskolan. Spännande men teori och analys är inte min grej.

• Nasse liten

Vad kul m så många olika uppsatser
    Själv e jag MEGA stressad just nu så egentligen borde jag inte vara här inne Har stor omtenta den 7:de och uppsatsen ska vara klar den 10:de Men tänk vad skönt det blir sen ett tag...

• Liveit1971

Mina två c-uppsatser är seminariebehanlade, men jag fick korrigeringar som jag inte hunnit göra ännu.

Svar på tråden C-uppsats