• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Maddeliix

gammy vilka fina bilder..

men nu till saken, dom som frågar varför man inte skaffar amstaff istället för pb, det ser du/ni väl.. pb är mkt finare :)..

• Maddeliix

enbacken..

givetvis, annars vore det lite körigt med alla hundar som måste fram ;)

• Nickname

Gammy

Nja, det är inte riktigt samma sak, men jag förstår vad du menar.
    Det jag syftar på är varför man inte satsar på en reggas ras i SKK.

Men jag är ju extrem när det kommer till mitt behov av att allt ska vara så rätt och riktigt som möjligt.
    Glöm att jag frågade.

• enbacken

visst är det lättare att bo i hus med hund. du måste ju ha märkt stor skillnad när ni flyttade.
    Hur reagerade eran hund på flytt

• enbacken

nickname: staffis är ju reggad i skk men pitbull går att regga på andra ställen och det är lika rätt och riktigt i alla fall.
    hur menar du?

• Grenadjären

Man kan hetsa vilken hund som helst, även Tant Karlssons lilla Bichon Frisé om man vill det.
    Men är det inte så att en AmStaff / Pitbull är ju alltid en Amstaff /Pitbull. De är så otroligt mycket starkare och envisare.
    Och varför är det så att människor som har behov av att hävda sig (allt ifrån förortsungar till andra kriminella) hellre skaffar sig en Amstaff / Pitbull än en Tax eller Labrador? Jo det är för att de tycker att dessa hundar inger respekt och de har de för att skrämmas. Och det lyckas de ju med eftersom de lär sina hundar att vara just kamphundar.
    Jag tror ju också att dessa hundar är mer benägna än andra hundar att bli riktigt farliga, även om alla hundar kan bli det i fel ägarsällskap.
    Alla som jag sett med en Amstaff/Pitbull har varit människor som egentligen inte borde få ha djur överhuvudtaget. Det har varit uppenbart vad dessa människor har sina hundar till.
    Människor som vill framstå som hårda, tuffa och provocerande.

Nu blir säkert någon förbannad.. Men det bjuder jag på!

• Maddeliix

enbacken. vem frågade du det där om hus?

• Maddeliix
    Grenadjären Online

jag förstår vad du menar men jag har en pit för att jag älskar rasen

Svar på tråden "kamphund"??!!