• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • JoJo08

Jag tycker att pitbullar (hmmm konstigt det låter men jaja) är hur goa som helst. Träffade en för några veckor sen som inte ville annat än pussas Jag har själv en schäferblandning o hon får hälsa på andra hundar om vibbarna från ÄGAREN känns bra, sånt märker man ganska snabbt.
    Men vill passa på att ta upp en annan sak. Varför är vissa människor så korkade att de låter sina barn rusa fram till hundar de inte känner som sitter fastbundna utanför affären? När man sen förklarar för dem att du inser väl att barnet får skylla sig själv om hunden biter får man till svar "Nä fy, hur kan du säga så" Men när man förklarar att hunden känner sig trängd blir de konfunderade. Varför kan man inte bara FRÅGA ägaren om man får klappa hunden?

• amorcitajq

pit får man inte regga i SKK och dessutom finns inte ens pitbull med på listan då man ska regga hunden hos jordbruksverket... tyckte någon skrev att man fick regga dem men man få inte jag har fått regga Quiara som amstaff hos jordbruksverket o i SKK fick jag inte va me =(

• amorcitajq

jojo08

tack så mycket =) kan bara hålla med hehe ;)

• Nickname

amorcita

DU ska inte få regga henne som amstaff hos jordbruksverket.

• amorcitajq

nickname

som jag skrev så finns inte PITBULL med och ALLA hundar måste reggas!! va ere med dig?

• amorcitajq

o i SKK fick jag inte regga henne som pit utan de sa att jag skulle regga henne som amstaff så då sket jag i det!

• Nickname

Herregud vilket humör, taggarna utåt igen.

Jag glömde att du har alla papper på din pit, annars ska den reggas som blandras.

I SKK ska de inte reggas alls, och har SKK påstått att du får regga din pit som amstaff så har det skett grova fel.

• amorcitajq

ehh oki d e kanske du som borde tagga ner inte jag..nope nope inga taggar utåt här inte ;) jag undrade bara va d va med dig då du skriver: DU ska inte få regga henne som amstaff hos jordbruksverket...

henne jag köpte av hade sagt likadant till henne för jag ringde och pratade med henne om SKK...

• Nickname

Jag höll helt enkelt fortfarande i shift när jag skrev "u", ett misstag.

En gång är ingen gång, två gånger är två gånger för mycket.
    Betvivlar att det går till så hos SKK, då de är såna skrajsiga saker när det kommer till pitbull.

Däremot så vet jag att det inte alls är speciellt ovanligt att folk med pit eller blandning på pit lyckas få dem till amstaff på vet-besiktningen för att lättare få en bra försäkring.

Svar på tråden "kamphund"??!!