• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Nifelheim

*sätter mig på händerna och räknar till tio för att försöka undvika att lägga mig i diskussionen*

• Nifelheim

Nä jag kan fan inte hålla mig fast jag är LESS på såna här trådar. Jag har växt upp med APBT jag har så länge jag haft egna hundar haft kamphundsraser och nu på senare år förstörs rasen så inihelvete av att den blivit en sådan modefluga.
    Det finns 2 grupper som förstör en underbar rastyp;
    grupp 1 är de som kan kategoriseras som unga killar som behöver en tuff hund att skrämmas med. Denna grupp är alla medvetna om, den andra är det värre med:

grupp 2 är de som försöker göra Pitbulls till ngn form av snuttegris. SNÄLLA, det är en hund av kamphundsras. Man kan _aldrig_ säga att "min pitbull går sååå bra med alla hundar" och släppa den lös med alla man träffar. Det är inte naturligt för dem, de blir stressade och en dag smäller det.. En APBT eller amstaff är en arbetande hundras, det är ingen hund som du skaffar och har som soffhund och går promenader med och tror att den mår bra. En frisk amstaff/pitbull måste få arbeta för att inte bli knäpp i huvudet.

Det är nog inte så tokigt med restriktioner om vilka som skulle få skaffa en "kamphundsras". Vet man inte vad det är man har i kopplet är de livsfarliga. I rätt händer däremot är de underbara hundar som älskar människor och de FÅ hundar som ingår i deras flock.

• susspan

Har inte läst hela tråden men.... Jag blir också galet trött på allt som skrivs om "kamphundar".
    Funderar faktiskt att gå ut i media med min hund och VISA att han inte är en galen hund som biter o bråkar med allt o alla. Tror ni dom skulle nappa ?!

Fan, min tax som jag hade som liten var tamefan galnare än min vovve nu

• Nickname

susspan

Uppfödaren till min hund, staffordshire bullterrier, hörde av sig till Uppsala Nya Tidning och sa att de var hjärtligt välkomna hem till henne om de ville visa Uppsalaborna en annan sida av myntet.
    Tidningen nappade, så förra lördagen var det en helsida om dem. En jättefin bild och en riktigt bra artikel.
    Rubriken löd "En missförstådd familjemedlem".

Så det kan absolut löna sig att höra av sig till media och bjuda in dem till sitt hem med den galna mördarhunden!

• enbacken

Jag tycker faktiskt att det skrivs en hel del bra om dessa hundar också men att folk kommer ihåg det dåliga bättre.

• ixxia
    Nifelheim skrev 2007-05-10 21:14:13 följande:
    Nä jag kan fan inte hålla mig fast jag är LESS på såna här trådar. Jag har växt upp med APBT jag har så länge jag haft egna hundar haft kamphundsraser och nu på senare år förstörs rasen så inihelvete av att den blivit en sådan modefluga. Det finns 2 grupper som förstör en underbar rastyp; grupp 1 är de som kan kategoriseras som unga killar som behöver en tuff hund att skrämmas med. Denna grupp är alla medvetna om, den andra är det värre med:grupp 2 är de som försöker göra Pitbulls till ngn form av snuttegris. SNÄLLA, det är en hund av kamphundsras. Man kan _aldrig_ säga att "min pitbull går sååå bra med alla hundar" och släppa den lös med alla man träffar. Det är inte naturligt för dem, de blir stressade och en dag smäller det.. En APBT eller amstaff är en arbetande hundras, det är ingen hund som du skaffar och har som soffhund och går promenader med och tror att den mår bra. En frisk amstaff/pitbull måste få arbeta för att inte bli knäpp i huvudet. Det är nog inte så tokigt med restriktioner om vilka som skulle få skaffa en "kamphundsras". Vet man inte vad det är man har i kopplet är de livsfarliga. I rätt händer däremot är de underbara hundar som älskar människor och de FÅ hundar som ingår i deras flock.
    hallelulia!!!!!!precis så är det!!!!!
  • enbacken

Kan man inte starta en positiv kamphundstråd. Andra raser diskuterar ju positivt om sina raser och inte om all skit de får utan om roliga händelser. positivta sidor från media mm.
    Jag tror att vi måste sluta att se problemen vi också för att andra ska göra det.
    Många jag har stött på som har en kamphund har börjat med värsta försvarstalet innan man får veta vad det är för hund de har.
    Hoppas ni förstod vad jag menade nu, jag är lite trött och har svårt att få fram mina tankar.

• Livet30

Jag är så stolt över att fått mina vänner att ändra sig angående kamphundar, min sambo och jag är vanliga människor som köpt en amstaffblandning.
    Vår hund är helt underbar och snäll, mot alla han träffat både andra hundar och människor.
    Och jag är stolt att visa, att det inte är enbart människor som bara köper en hund för att vara coola utan det finns även andra människor som är väldigt bra hundägare som har amstaff.

Självklart krävs det mycket jobb och träning med det gör det med alla hundar tror ingen hund är lycklig av att bara ligga i soffan

Svar på tråden "kamphund"??!!