• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • miniGrynet

Vilken mäklare...

Ja, är han ansluten till en större mäklar-kedja hade jag nog tagit kontakt med någon som är chef över denna kedja.
    Den här mäklaren med sitt lilla kontor gör ju inte deras namn en tjänst direkt.

Men, det är ju jättebra om det löser sig nu med en städfirma.
    Dom lär ju behöva skrubba en hel del i den där lägenheten!

Se till så att du eller din sambo är i lägenheten innan städfirman lämnar den, så att ni ser att det är gjort allting. Så hade jag i alla fall gjort.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • AnnikaEss

Mäklaren har inte koll på läget alls!!

Han ska i första hand kontakta säljarna så att de får en chans att städa.
    Om ni fortfarande inte är nöjda, DÅ skall en städfirma anlitas, eller så ska ni bli kompenserade för att ni själva måste städa. Men säljarna skall alltid få en chans att åtgärda sina egna misstag...

Ärligt talat, vad har mäklaren för relation till säljarna?? Något mysko är det....

Oavsett utgång så skall hans chef, eller mäklarsamfundet informeras (helst båda, om han nu inte är sin egen chef vill säga) om hur detta framlöpt!

Säljarna sa att de själva fotograferat... be att få se de bilderna...

• lovelyheart

Ja, vi hade det så.. Eller ja, vi bor i en hyresrätt. De hade precis renoverat i kök o badrum och när vi kom dit och skulle flytta in var det varken flyttstädat eller byggstädat.. Blev rätt så arg när vi stod där med lådorna och skulle in och så va det bara en massa damm och cement i hela lägenheten, en massa borr låg på diskbänken och det hängde massa skyddsplast överallt.. Inte så kul..
    Men allting ordade sig efter ett tag, det kom en himla massa gubbar som fick städat och få iordning det..

Men jag tycker att de kunde ju sagt till oss eller att de hade bett oss flytta in lite senare så de fick städat, men när man står där med lådorna så är det änna försent...

Det var min erfarenhet :P

• RååSa BuBBlan
    Ja, jag lär INTE rekomendera denna mäklarfirma till NÅGON!!! Så taffligt och oproffsigt skött att man blir rädd! Än har han inte återkommit iallafall!!!!
  • Stjärnstoft

Vår mäklarfirma hade kostnaden för städfirma inbakat i priset.
    Han konstaterade att det nästan alltid är städningen det blir bråk över så de valde att göra det på det sättet.
    Ganska skönt, för då slipper man bråka om sådant här.
    Jag tycker du gör helt rätt som bråkar - det där är verkligen inte ok!

• RååSa BuBBlan

NU JÄKLAR!!! NU SKA VI GÅ TILL TIDNINGEN MED DETTA!!!!!

Jag är så arg att jag skakar!!!! Vet ni vad han säger till mig i telefon!!!!!!!!!!!!!! Att jag har bränt broarna mellan oss och säljaren iom att jag va otrevlig!!! Jag va INTE otrevlig utan bestämd!!
    HAN SÄGER ATT VI KAN JU IALLAFALL KÄNNA OSS GLADA ÖVER ATT HUSET ÖKAT I VÄRDE MED 500.000 PÅ EN MÅNAD!!!! Det är tydligen nåt som ska ändras i föreningens lån så att avgifterna blir lägre, ALLTSÅ JAG VET INTE VAD JAG GÖR SNART, ÄR SÅ FÖRBANNAD!!!!!

SKREK ÅT HONOM I TELEFON ATT NU HAR HAN GÅTT ÖVER GRÄNSEN OCH ATT JAG ÄR SÅ JÄKLA FÖRBANNAD!!!

• Hannah76

Du måste anmäla honom!! Kontakta de som har hand om mäklarfirman nu på en gång, ring en reporter på länstidningen/en kvällstidning o kontakta konsumentombudsmannen nu på stört.

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!