• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Thalis

Mesig

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • Leah1

Ring till mäklarfirman kl 11:10 och fråga efter "din" mäklare, se om dom svarar att han är på möte!
    Glöm ej att slå #31# innan numret, så du är anonym!

• nica83

Usch! Nog för att det inte brukar vara noga städat men det där låter rent ut sagt äckligt!

Har själv inte köpt någon bostadsrätt, men om en hyresrätt är ostädad vid inflyttning så beställer värden en städfirma och debiterar sedan förra hyresgästen...

• MrM

Jag skulle dokumentera den dåliga städningen med bilder och sedan ringa säljaren och ge dem dagen på sig att åtgärda städningen. Om de inte tar det erbjudandet skulle det bli en städfirma och räkningen till säljaren.

Mvh

• allaminaliv

MEN HERREGUD VILKA ÄCKEL!!!!!

Bosätt dig på mäklarens kontor. Ring honom en gång i timmen. Hota med att skicka en räkning till säljaren på flyttstädning.

Var den dominerande i denna strid, dvs gå på, gå på, gå på. Tillslut blir det knock out. Ge dom ingen återhämtning.

• RååSa BuBBlan
    Sambon ska ringa till kontoret 11.10 och kolla om han är på möte, han ska nämligen ALLTID på möte när jag ringer, tack för iden Leah1... Jag bli bara mer o mer förbannad på hur dåligt skött denna affär är...

Anledningen till att mäklaren är på de här viset tror vi är att han inte fick sälja vår lägenhet, vi tog in honom samt några till mäklare då vi skulle sälja och vi fastnade för en annan helt enkelt, och när han ringer upp min sambo så börjar han snacka om hur försäljningen ska läggas upp, varpå min sambo säger att vi valt att anlita en annan firma..

Sambon ringer nog snart, ska bli intressant att se om han fick tag i honom!
  • Leah1

Fick känslan av att det var ngt han sa om mötet där!
    Nyfiken nu!

• principisessan

men er mäklare lär väl knappast vara ensam där? ta reda på vem som är hans chef och prata med honom istället.
    Du kan ju tillochmed insinuera att han inte skött sig väl för att han inte fick sälja er lägenhet och att han ger ju dem dåligt rykte om det är så de beteer sig.

• RååSa BuBBlan
    Det är ett litet kontor lokalt här där vi bor och det är bara den här mäklaren och en assistent som jobbar där. Sambon ringde och det va inget svar på kontors numret, så eländet kanske verkligen sitter i möte!

Han får fram till halv ett på sig, sen ringer jag igen!  *ska tjata öronen av honom*
Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!