• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Bisquit

ja gör det så att inte fler råkar illa ut.

För en firma är ju inte en person.. eller?

• RååSa BuBBlan

Vågar inte riktigt, vill inte bli avstängd eller nåt annat otrevligt ju... Men jag tycker faktiskt att ALLA borde veta hur de behandlar sina kunder!!!

• jeannette

han, verkar inte vara intresserad att behålla kunder

men en sak är det fast det är sorgligt att lite hot hjälper.

o vi som har inte köpt hus än....vi har lärt oss en massa att detta ....till den dagen man bestämmer sig att köpa

• Bisquit

kan man kanske få ett pm då?

*nyfiken*

Har haft kontakt med massor av mäklarfirmor och det här är nästan det värsta jag hört...

• RååSa BuBBlan
    Ja det är sorgligt! Att man ska behöva hota för att det ska hända något!!! Att saker inte kan ske av ren välvilja? Det är ju så självklart att man städar innan man flyttar ut att det inte ska behöva nämnas... Men men.... Världen är ju tyvärr inte alltid som man vill att den skall vara...
  • RååSa BuBBlan
    Bisquit skrev 2007-05-31 16:27:42 följande:
    kan man kanske få ett pm då? *nyfiken* Har haft kontakt med massor av mäklarfirmor och det här är nästan det värsta jag hört...
    Inboxat dig!
  • jezzzzzika
    När ni fått städat huset tycker jag att du ska skicka in ett Dagens Ris i eran lokala tidning till mäklaren iaf....för dåligt bemötande!!
    *Timmy, utan Dig är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Shagwell

När vi köpte vårt hus så träffades vi, mäklaren och säljarna dagen innan papperna skulle skrivas på banken för att vi skulle godkänna städningen - DET tyckte jag vart bra. Hade vi haft något att kommentera så hade de ju fått städa på kvällen innan. Att anlita städfirma i all ära men hur kul är det när man väl flyttat in?
    Nej man vill ju bara kunna lasta in grejjerna och börja bo. Hoppas ni trivs fint iaf!

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!