• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Leah1

Nej vänta inte 1 timme till, han har fått tillräckligt med tid, tycker jag!Gå vidare, ring chefen eller nåt!

• ros72

Eller är mäklar "ärthjärnan" konflikträdd.

• Leah1

Vet att tjejen jag köpte min lägenhet, hadde problem när hon köpte den, men hon skickade efter en sätdfirma och när tantan vägrade betala så gick hon till kronofogden eller nåt, så det blev inkasso, Tantan betalade då iallafall.

• Polgara

Vi råkade ut för exakt samma sak! Vi fick pengar rakt i handen,skattefritt! Tror det var 900Kr...men det var 1999. Nu kanske du kan få mer.

Lycka till!!!

• Wildis81

Det står i papprena att det ska vara flyttstädat. Om ni inte kommer överens om något annats så ska dom helt enkelt städa. När vi flyttade till vårt hus så blev vi tillfrågade att ta en åkgräsklippare om dom slapp att städa och det gick vi med på, så det beror ju lite på om man kommit överens om annat....

• Elina87

Men fy fan vad det såg ut! Mäklaren måste ju vara helt pantad om han står på säljarens sida, hur i hela friden ska ni kunna ha orsakat allt det där vidriga på bara några dagar. Jag hoppas verkligen att han ändrar sin åsikt och står på er sida när han sett bilderna. Förstår att du blir riktigt förbannad, att flytta gör man ju inte på några få timmar och när man har barn så underlättar det ju kraftigt ifall man kan börja flytta in direkt och inte att en massa tid ska gå till spillo, hoppas det löser sig!

• Bisquit

Men vad är det för jävla skitmäklare???

Ring hans chef och konsumentombudsmannen.
    Ta foton på allt!! Ta med ett vittne, ex någon av grannarna...

Fy fan va hemskt!

• Bisquit

Men vad är det för jävla skitmäklare???

Ring hans chef och konsumentombudsmannen.
    Ta foton på allt!! Ta med ett vittne, ex någon av grannarna...

Fy fan va hemskt!

• RååSa BuBBlan
    Ringt mäklaren!

*Frågade om han sett mitt mail? Svar: nej!  *Har du möjlighet att kika på det nu? Svar: inom snar framtid, möte kl 11.   *Du återkom aldrig till mig igår!? Svar: skulle tala med säljarna först.  * Har du gjort det då? Svar: ja.   *Varför ringde du ej åter då? Svar: kl var mycket.
    *Kika på bilderna så förstår du vår reaktion och återkom snarast. Svar: ok!

Fortsättning följer!
  • Thalis

Vilken messig märklare!!!

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!