• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • miniGrynet

Säger som några andra, om inte mäklaren ringt er imorrn på dagen så ring honom och tala om för honom att han är skyldig att hjälpa er i detta!

Försök hitta lite lag-texter på nätet innan, och som du själv sa, ring den mäklare som ni sålt igenom och hör med henne vad hon säger.

Inte ska ni behöva ta det där, jag skulle vilja peppa er att inte städa själva, så att ni får det ordetntigt städat av en firma, betalt av någon annan än er...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • denna där

*URK*
    Fy sicken soppa Angelinah! Jäkla skitmäklare då Som jag förstått det kan ni om säljaren vägrar städa ta dit en städfirma som gör det men det där är jag inte riktigt insatt i...jag har för mig jag läste det när vi köpte huset att om det skulle uppstå tvist om städningen...
    USCH!

Lycka till!

Mina föräldrar är av dels manligt och dels kvinnligt kön
  • RååSa BuBBlan
    Uppdaterar i morgon hur de går... Nu e de dags att sova... Håll tummarna att mäklaren reagerar på bilderna och hjälper oss e ni snälla!
  • miniGrynet

Självklart, här hålls två tummar för er! Lycka till!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Maddiss

Va! Det är ju inte ens ostädat, det är ju bara heläckligt! Hur gör man för att få det så där?

• ros72

Vilka lortgrisar som har bott i lägenheten.

• RååSa BuBBlan

Än så länge inte ett ljud från mäklaren!!! En timme till har han på sig sen ringer jag upp, läst en del på nätet om vad som gäller, och vi har faktiskt rätt att ta dit en städfirma på säljarens bekostnad! Att inte mäklar eländet talade om det för mig, antingen e han d-m i huvudet eller så står han på säljarens sida...

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!