• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • l i l j a

Fy fan så sjukt vidrigt!

Vill gärna vad mäklaren säger när han får se detta.

Att ni orsakat all skit är O M Ö J L I G T!!!

♥ A ♥
  • Thalis

Men va fan!!! Usch vad vidrigt!!!
    Hur fan kan de påstå att de städat?

Sorry att jag svär men lite upprörd blir man!!!

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • mallansprallan

Åååh fy fan... det där hade jag aldrig rört. Bra att du tar tag i det. Sånt ska såna idioter inte komma undan med!

• RååSa BuBBlan
    Nä, de e verkligen total vidrigt! ALDRIG att jag flyttar in där med mina barn *rys*  kommer ha mardrömmar inatt alltså, å lukten sen
  • miniGrynet

Men fy fan vad äckligt!!!

Våra två senaste flyttar har dom inte heller städat, men fullt sååå äckligt som dina bilder ser ut hade vi det inte.
    Senaste flytten så var det matrester kvar i kylskåpet, intorkade på hyllorna.
    Skitigt ovanpå alla dörrar, alla dörrkarmar var smutsiga och det kändes inte fräscht.
    Och hon hade haft en svart städare där... Hmmm... Inte skulle jag anlita den städaren i alla fall!

Första flytten ringde vi mäklaren, som kontaktade säljaren som kom tillbaka och fusk-torkade av ett skåp sen var han nöjd. Vi orkade inte tjafsa då, så vi fick städa en lägenhet till, lika noggrant som vi gjorde med den vi lämnade.

Hoppas ni får rätt, ta dit mäklaren imorrn så får denna titta på hur lägenheten ser ut.
    Då har ni en "utomstående" som sett det, och ni kan inte ens skita ned det på det sättet under knappa ett dygn!
    Ta bilder (har ni ju redan gjort) och spara dom.
    Prata med mäklaren vad denna tycker, han/hon ska föregå båda parter lika mkt.
    Hoppas ni får in en städfirma, så det känns trevligt o fräscht i er nya lägenhet!!
    Stå på er!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • RååSa BuBBlan

Vi har inte ens flyttat in än, vi ska in på Lördag som tur är, tänk om man varit TVUNGEN att sova där inatt, åh fy alltså!!!!

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!