• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • RååSa BuBBlan
    Jag är så arg nu att jag kommer strida om detta hur lång tid det än tar, så här lämnar man inte en lägenhet, det finns lagar runt även detta men vår säljare tycker visst att han står över lagen en aning, vi visste att de skulle bli problem redan från början, en magkänsla...
    Säljaren dök inte upp på banken först, strul med att lägenheten va pantsatt och vi kunde inte nå deras bank, sen ringer mäklaren till säljaren o då e han på ARLANDA som e på andra sidan stan!?
    Ramlar in himlans sen och ser ut som en bortkommen Antonio Banderas, ja dom va ganska lika faktiskt.

Nä de ska bli intressant att se vad mäklaren tycker om "flyttstädningen"

• jesset

värka vara en lika konstig säljare som vi köpte av..fan sånt här får bara inte hända..vad fan tänker folk med..förstår dig helt och hållet..varit i samma sits

• AnnikaEss

Hejsan,
    Det som gäller är följande - säljarna skall bli informerade om att städningen ej är ordentligt gjord, så att de ska få en chans att själva åtgärda det.
    Om det ej görs, trots påtryckningar, så har ni rätt att låta en städfirma göra det och att det sedan faktureras säljarna.

Men det är viktigt att ge dem en chans att åtgärda det på egen hand.... har hört om fall där städfirma kopplats in direkt, eller att köparen städat själv och sedan begärt ekonomisk kompensation, men ej fått ersättningen godkänd.

Lycka till, fortsättning följer....

• RååSa BuBBlan
    Jag har talat med säljarna i telefon idag och fick följande svar:

Vi har städat precis som man ska, det är inget fel på städningen, mäklaren sa att ni va "petiga" så vi har fotograferat vår städning, vi tänker INTE städa nå mer inte heller betala någon firma! Jag svarar: Då tar vi egna bilder så får vi se vad som händer. Säljaren säger då: Ja visst gå in och skita ner och ta sen bilder så står ord mot ord!

• SysterHedvig

det du fotograferade kan ni ju omöjligt ha stökat ner sen ni flyttade in idag - jag menar, äckligt jävla guck bakom badkaret - skulle ni ha målat dit det?

• Erasmus

Men vafaen e're för fel på folk ..har lust att ta ett "samtal" med TS säljare i sällskap med en spikklubba. As.

• Thalis

Men fy vad vidrigt!! Stå på dig TS !!

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!