• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • mjuik

Ring aftonbladet eller expressen. Dåliga tidningar men det brukar hjälpa.

• jannej
    Angelinah skrev 2007-05-31 14:50:49 följande:
    NU JÄKLAR!!! NU SKA VI GÅ TILL TIDNINGEN MED DETTA!!!!!Jag är så arg att jag skakar!!!! Vet ni vad han säger till mig i telefon!!!!!!!!!!!!!! Att jag har bränt broarna mellan oss och säljaren iom att jag va otrevlig!!! Jag va INTE otrevlig utan bestämd!!HAN SÄGER ATT VI KAN JU IALLAFALL KÄNNA OSS GLADA ÖVER ATT HUSET ÖKAT I VÄRDE MED 500.000 PÅ EN MÅNAD!!!! Det är tydligen nåt som ska ändras i föreningens lån så att avgifterna blir lägre, ALLTSÅ JAG VET INTE VAD JAG GÖR SNART, ÄR SÅ FÖRBANNAD!!!!!SKREK ÅT HONOM I TELEFON ATT NU HAR HAN GÅTT ÖVER GRÄNSEN OCH ATT JAG ÄR SÅ JÄKLA FÖRBANNAD!!!
    Förstår att det suger men jag tvivlar på att det hjälper att vara otrevlig mot honom eller mot säljaren och att skrika i telefonen det leder snarare bara till att ni inte kommer någonstans.

Ta och be din man eller någon annan som inte blir fly förbannat att ringa till den här mäklaren igen eller till hans chef alternativt till någon ansvarig på den mäklarföretaget han är ansluten till, förutsatt att han är det. Och försök att få till stånd en uppgörelse. Det låter som att det är bättre att vända sig till någon som är högre i rang än mäklaren som ni pratar med då han inte verkar vilja ta tag i saken.
  • RååSa BuBBlan

Detta är sååå sjukt att jag inte finner ord!!!! Hur kan man som mäklare säga en sådan sak? Att vi ska känna oss glada till en jäkligt bra affär!!! Vad har det med flyttstädningen att göra?????

Ska ta kontakt med lokaltidningen, så här får det bara inte gå till! Om jag fick så skulle jag mer än gärna skriva namnet på mäklrafirman, men de får man inte!

Att säga att de missat "en del detaljer" i städningen är ju bara det absurt

• Giz the wiz

joho får du väll, så länge det handlar om företaget och inte person kolla på reglerna så ser du

• baby2006

TS: Fy fan vilken soppa.... Bara häng ut mäklaren och jag tycker du ska ta kontakt med mäklarsamfundet och berätta ordagrannt vad som har hänt, för så här får det absolut inte gå till... Mäklaren ska finnas til både för säljaren OCH köparen, men i ert fall ser man ju hur klart som helst vilken sida som mäklaren har tagit parti för...

Gå till tidningen, både lokaltidning och även aftonbladet o expressen... Dem kan nog vara ganska intresserade av såna här fall nu eftersom det nyligen var på tapeten just detta med oärliga och opålitliga mäklare i Sverige.. ring till konsumentrådgivaren i kommunen osm nån skrev innan..

Se för sjutton till att varken mäklaren eller säljaren kommer undan med detta!!!!!!!!!!!!

Stolt mamma till Ludvig-04 & Ebba-06,
  • RååSa BuBBlan
    jannej--- Min sambo hade blivit ÄNNU argare därav tog jag detta, jag har ett tålamod som är enormt, men när det är på gränsen till sjukt då är vi förbi pratstadiet!!!!!
    Har pratat o pratat och de leder ingen vart! NU HAR JAG TRÖTTNAT PÅ DENNA BEHANDLING!
  • Bling1975

Vilken mäklare, att det finns såna idioter. Har du kontaktat mäklarsamfundet ännu? Tycker du ska göra det på en gång. Tror nog att de kan hjälpa till så du vet precis vad som gäller. Med lite tur kan såna idioter bli uteslutna (fast det är nog vanligare vid pengafusk).

Lycka till! Väntar med spänningen på fortsättningen!

• Bling1975

Ring Titti! Hon såg snäll ut i alla fall Skrattande

Mäklarsamfundets kundombudsman Titti Öhrn når du på tel 08-83 22 66 mån-tors kl 09.30-16.00 samt fre kl 09.30-12.00. Då ger hon information och vägledning till kunder som har kontakt med Mäklarsamfundets medlemmar.

• RååSa BuBBlan

Nu ringde helt plötsligt en städfirma????????????? Å dom frågade massor om vad som behövde göras i lägenheten!!!!

Undrar om de tog lite fart med tidningshotet??

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!