• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • jeannette

det är inte bara anlita en städfirma o skicka räkningen till föredettahus ägaren

som jag skrev innan
    har en kompis som sålde ett hus privat o sedan både gammal o nya ägare gick igenom huset tillsamman efter att hon städade..

nya ägare tyckte att det såg hyfsad städad men att det fans små grejer som hon inte gillade o tyckte att det var smutsig
    min kompis sa går det bra att jag kommer till huset imån o fixar den?
    näää sa den nya ägare jag fixar den....

efter en månad min kompis får en räkning från en städfirma för 4 tusen hon ringde till henne o hon sa att hon inte hade tid att fixaDE så hon anlitade en städfirma o eftersson det var hennes shit så skulle hon betala.

hon vägrade för hon hade frågat henne om det gick brab att komma men hon sa själv att det var så litet o att hon kunde fixa det.

kompisen vägrade betala.
    det blev rättigång

min kompis fick betala 500 kr
    nya ägare fick betala resten

Jag tycker att TS har massa tålamod o har gjort det riktig bra!!
    sen efter att städning är gjort o fixat då kan hon berätta det till plus på tven eller skicka det till tidning eller va som helst men just nu handlar det att hon ska fixa att någon städar utan att hon gör det själv.

• miniGrynet

Nyfiken, hur går det TS?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru N07

Usch vad äckligt!

Lär dig livets stora gåta Älska glömma & förlåta.
  • RååSa BuBBlan
    Lite uppdateringar...

Lägenheten är städad! Vi hade en städfirma där igår mellan kl 08-17, och nu är det skinande rent!

Tryckte på mäklaren om deras kvarlämnade saker att de ska bort nu, och när vi kommer till lägenhet för att betala städfirman så säger städarna att den förre ägaren har varit här och hämtat saker. Men dom beskriver inte personen som säljaren, sen kommer vi på vem det är de beskriver! Det är MÄKLAREN som har hämtat sakerna, han fick dom antagligen inte att göra det!
    Sen ser vi sakerna dumpade på vändplanen nära lägenheten...

Nu är det bara nyckeln kvar till förrådet som saknas!

Dags att hämta flyttbilen!!!
  • AnneSophie
    Angelinah skrev 2007-06-02 08:29:45 följande:
    Lite uppdateringar...Lägenheten är städad! Vi hade en städfirma där igår mellan kl 08-17, och nu är det skinande rent!Tryckte på mäklaren om deras kvarlämnade saker att de ska bort nu, och när vi kommer till lägenhet för att betala städfirman så säger städarna att den förre ägaren har varit här och hämtat saker. Men dom beskriver inte personen som säljaren, sen kommer vi på vem det är de beskriver! Det är MÄKLAREN som har hämtat sakerna, han fick dom antagligen inte att göra det!Sen ser vi sakerna dumpade på vändplanen nära lägenheten...Nu är det bara nyckeln kvar till förrådet som saknas!Dags att hämta flyttbilen!!!

Oh, mäklaren gjorde sig därigenom skyldig till egenmäktigt förfarande. Det skulle ju kunna bli polissak!

(bra att ni fick stället städat dock! )

• M C Catta

Måste bara berätta att vi fick tillträde till vår nya lgh igår, o den var skinande ren!

• miniGrynet

Skönt att ni fick det rent!!

Nu är det bara att flytta in då, och hoppas ni kommer att trivas!

Verkar som om ni hamnat med knasig säljare o mäklare, men men... Nu kan ni ju i alla fall bo i lägenheten.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • kodak

Vart kan man se bilderna? Blev så nyfiken! Skönt att allting löste sig till slut iaf.

• Småtting

Vi ska få nycklarna till vårt nyköpta hus på fredag, mäklaren ringde igår och sa att imorgon skulle säljaren ha flyttstädat klart och vi skulle då få komma och inspektera städningen!
    Tycker jag var jättebra, jag som följt denna tråd med förskräckelse och undrat hur det kommer att se ut när vi tillträder....no more worries

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!