• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MeandHim

Anlita städfirma och skicka räkningen till dom förra ägarna, inte mer än rätt.

• evolyn

usch det var ju skitigare än den lägenhet jag flyttade in i en gång,men det var en hyresrätt och hyresgästföreningen ryckte in och såg till att det blev städat,men idioten som bodde där innan var så arg på mig för att jag klagade så han höll på att flyga på mig,det var tur hans fru lyckades hålla fast honom.

det var bajs i toaletten,var mögel på väggarna efter nån slags mat,kanske en bulle eller nåt,kylskåpet var under all kritik och det låg t.o.m en mask i potatis lådan, höll på att kräkas när jag såg eländet.

• OceanGirl

Åh fy vad vidrigt TS och även det du berättade evolyn. TS, stå på dig! Ge dig inte förrän det är rent. fotona du visade är verkligen inte vanlig smuts. Det ser ingrott ut. IRK! Fattar inte hur människor kan strunta i att städa.

• miniGrynet

Vilken skit-mäklare!! Jösses alltså...
    Vilket bemötande, jag hade garanterat tagit detta vidare efter det att lägenheten blivit städad.

Fråga honom på mail att det är så att han ska betala räkningen, så ni har det skriftligt.

Hoppas att ni kommer att trivas i själva lägenheten i alla fall!
    Bra att ni står på er!! Såhär ska det inte få gå till!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Playing the angel

Jag har gjort 2 flyttar inom Stockholms län. Efter första flytten så trodde jag att jag hade sett det värsta, den var riktigt grisig med skitiga kalsonger på balkongen och i lägenheten, golven var svarta av skit och med grafittimålade dörrar, de få som var hela. En stekpanna med flott i stod kvar osv. Denna lägenhet tog jag innan jag hade sett den eftersom jag var i starkt behov av en lägenhet omgående pga flytt från norrland till Sthlm. När vi flyttade till nästa lägenhet så insåg jag att det uppenbarligen kunde bli värre. Golvbrunnen som det ut som TS nya hus gjorde + lite till den hade lyfts upp minst 5 cm av allt hår. Gardiner satt kvar fastnitade , bajs i toan, bröd (mögligt) och porslin kvar i skåpen och skitigt något fruktansvärt, det skumma är att man 1 månad tidigare varit på visning och inte lagt märke till denna skit, var iofs mattor över all golvyta. Sen var det även där en massa trasiga saker. Efter många turer fick vi iallafall en ny flyttstädning gjord. Imorgon hämtar vi nycklarna till vår nybyggda lägenhet och det ska bli såååå skönt att slippa andras skit

Lycka till med allt TS, hoppas det löser sig och ge dig inte!

Si vis amari, ama.
  • Bisquit

Playing: åh fy fan va äckligt!!

Vi ska flytta nu om en månad. Tack och lov har vi jättebra kontakt med mäklaren och ännu bättre kontakt med han som bott där.

Han ska anlita en städfirma sen får vi komma dit några dagar innan vi flyttar in för att godkänna allt.

Känns tryggt.

• Mojo79

När jag läser sånt här så blir jag så tacksam över att veta att när vi flyttar nästa år är det till ett nybygge - inte en människa har bott i lägenheten före oss!

Jag fattar inte hur folk kan va så grisiga!! Tänk att leva i den skiten.

• Misfits

Jag har varit med om samma sak två ggr. Skitäckliga lägenheter man kommer till som nyinflyttad och svaren är: var glad att ni fick nåt det är ju bostadsbrist ...

• Kristin24

Blä vad äckligt...

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!