• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Leah1
    m u m i n skrev 2007-05-31 11:20:48 följande:
    men er mäklare lär väl knappast vara ensam där? ta reda på vem som är hans chef och prata med honom istället.Du kan ju tillochmed insinuera att han inte skött sig väl för att han inte fick sälja er lägenhet och att han ger ju dem dåligt rykte om det är så de beteer sig.
    Det har du rätt i! Men jag är nyfiken på hur ärlig mäklaren var ang. mötet! Tycker det, att kontakat högre upp, är nästa steg, eftersom TS först vill ha svar från sin mäklare!
  • jeannette

angelinah hej!

jag har läst hela tråden o jag verkligen tycker synd om dig som hamnade i en sånt sits...

Nu undrar jag en sak.
    Kan du inte ringa till konsumentverket i din kommun..eller en annan kommun...o fråga hur du ska göra i din sits....kanske de hj'älper dig o ger dig råd på hur du ska göra o så visar de dig olika regler som gäller

vet ej om de kan hjälpa med en mäklare men om man vänder sig till de o det är fel...så ger de dig rråd var du ska vända dig när sånt hände...

vem kan stå på din sida å försvara dig.

räkningen var på 4 tusen....med bilderbevis som hon som köpte huset hade tagit...

min kompis tyckte att det var bra städad. o hon vägra att betala...i rättigången blev det att hon fick betala till hon som skickade städfirma 500kr o resten fick hon som anställde de som stog för 3500kr.

eftersson åklagare tyckte att det såg inte så smutsig ut

Jag var hos henne o jag såg inte att det var smutsig...

men sånt kan hända...

i din fall man ser hur vidrig det är men ...jag ser att du är verkligen ensam i detta alltså du o din familj...därför tycker jag att du ska vända dig till konsumenverket...o ringa inte läsa på nätete inte samma sak...du ringer o frågar om de kan hjälpa dig med din fall...

sorry för stavfel

• Trollet85

fy fan va vidrigt . Att man bara kan lämna de så hade för fan skämts röven av mig .

• Hannah76

Ring konsumentombudsmannen i din kommun, eller någon jurist o fråga vad du ska göra. Se till att säljaren o mäklaren inte kommer undan.

• RååSa BuBBlan
    Har äntligen fått kontakt med mäklaren! Han tittade på bilderna som jag mailat när vi talade i telefon, och han tyckte dom hade missat "en del detaljer som ju är ganska vanligt att man missar" Förvånad

Hm, ganska REJÄLA detaljer öh!!!! Men men... Han tyckte att det där va ju inte helt i sin ordning iallfall, så han skulle kontakta en städfirma som är anknutna till den mäklarbyrån för prisuppgift. Jag betonade att de ska städas innan lördag morgon då SKA vi in i lägenheten. Betonade också att han SKA fixa detta NU och han lovade återkomma inom kort... Får se hur länge det dröjer innan han ringer upp!?
    jag har ju en bokad städfirma som jag i min tur måste få möjlighet att avboka i nom rimlig tid!

Får se hur det går! men de verkar gå framåt iallafall :)
  • ros72

Vilket skämtämne till mäklarfirma.

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!