• RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just fått vår nya bostad idag, och när vi kommer in är det rent ut sagt ÄCKLIGT!!! Vi träffade säljarna på banken och då frågade vi om det är städat, "ja det är rent säger dom då"
    Det är INTE flyttstädat alls, dammigt, smutsigt, kladdigt, hår i brunnarna i badrum mm mm...
    Ringde mäklaren som säger att han inte kan göra mycket men han ska ringa säljarna..

Vad kan man göra???????????????

Någon annan med samma trista erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:18:16:
    Stort tack till alla som peppat, tipsat och stöttat mig i tråden :) Det verkar som om denna historia går mot sitt slut(förhoppningsvis)

Om någon annan råkar ut för samma sak, så tveka inte att bråka för din sak!! Så här får det inte gå till!!!
    Hoppas kunna lägga in bilder på en REN lägenhet efter helgen :)

• Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • RååSa BuBBlan
    Nu har vi fotograferat eländet och skickat mail till mäklaren med bifogade bilder... Får se om han hör av sig i morgon, han får fram till innan lunch på sig sen ringer jag upp igen!
    Nu är det krig!!!

Kolla hur det ser ut alltså!!!! Sååå äckligt!!!!

• RååSa BuBBlan
    Hur kan man som säljare ens SÄGA att man har städat??? Och hela lägenheten ser ut ungefär på samma sätt.... *ryser*
  • Erasmus

Vidrigt*kräks*..själv så har vi flyttstädat som satan när vi har flyttat men har andra haft det sunda förnuftet att göra likadant? Nä..tydligen inte.

• Saris2

Usch fy för vad äckligt!!!
    Det där ska de inte få komma undan med!!
    Är det smuts allt det på kaklet???
    Örk, jag klöks nästan....

• PitraPi

GÅR det ens att få rent det??

• RååSa BuBBlan
    Ja, det är så vidrigt att vi inte ville vara där, hem och duscha fort som attans och JA det är smuts!!!!
    Och det här äckliga eländet sitter mäklaren och FÖRSVARAR!!!! Nä vi ska ta de vidare om det inte blir en lösning i morgon, första blir chefen för mäklarbyrån, sen blir det tidningen och fastighetsmäklarnämnden!! Detta ska en mäklare baske mig hjälpa till med!!
  • norgesessan

herregud, vad äckligt....

Jaja, säljaren får nog rätt i at ni har iscenesatt det hehe...

Kämpa på!! Låt inte en sån skitstövel släppa undan...

• RååSa BuBBlan
    Ingen aning om det går att få bort, men vi ska renovera badrummet inom väldigt kort framtid, men vill kunna använda badrummet en del tills dess.. Men som det ser ut nu går jag inte in där!!
  • jesset

sådär såg det ut med när vi tog ut vår lägenhet fast i hala lägenheten..dom hade inte flytt städat heller..ocg dom kunde inte gör något så jävla dåligt...men vi skulle ändå totalrenovera allt men ändå..fy fan det var så äcklig..jag förstår hur ni k'änner er...blääää

Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!