• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • hejlis

Hedda: I idag på fm. när R. var borta i tvättstuigan och jag stod och gjorde mig vacker i badrummet, så ser jag ngt som inte borde vara där på väggen bakom mig. Uppe, nästan under taket satt en EXAKT sådan SPINDEL som du fotat!!!! Förvånad När R. kom fick han ta en stol och en plastburk och kliva upp och fånga den. Vågade ju inte smascha den mot väggen, hade ju blivit VÄRSTA fläcken då!! Undra vad det är för sort? Vi har då aldrig sett ngt så stort...(ja, utom "era" från amerikat då , men det e ju bara på Tv...) Antingen finns det FLERA, eller så hittade den som R släppte ut upp till er...

• HeddaBigBum

Mia!
    Ja, men jag tyckte det lukatde Å-vägen om den!!! Slå ihjäl'n nästa gång... det kan väl knappast regna mer än det redan gör! Räcka ut tungan

• hejlis

Har kollat lite på spindlar på nätet nu. Förhoppningvis var det en vanlig husspindel, som vuxit sig stor. Sedan ska man tydligen ha hittat några exemplar i Sveriga av den sk. Luffarspindeln, Hobo Spider, som är lite mindre trevlig. Man är osäker på hur giftig den är...Blir tydligen lite fula sår efter bett av den. Men än så länge har man bara sett den i södra Sverige, och det verkar ju otroligt om vi skulle ha fått VARSIN...

Imorgon åker vi och besöker Småland. Såg på TV att vädret väntas bli riktigt varmt & soligt nu, så vi får väl hålla tummarna!
    ( Hanna fick förresten en krona idag när hon sa till att hon var kissnödig, och gått till toan. MYCKET uppskattat! )

• HeddaBigBum

På tal om något helt annat, nu har jag fått bekräftat vem som spred ryktet om att Agaton skulle sluta dagis i höstas när han var så ledsen en tid.
    Nanny & jag förde ju en dialog här på FL (i vår, som vi väl trodde "egna" tråd) och bollade ju ideér om dagmamma, etc. Men det var bara det... vi bollade ideér. Nu har jag fått bekräftat vem i personalen på vårt dagis som hängt (hänger?) här och läser vad vi skriver. Hon visade det tydligen för flera andra av personalen. Fine, läsa är en grej, men att klippa och klistra mellan påståenden och få ihop något som inte ens är sant liksom... Snacka om att var oprofessionell och... ja... ska vi säga omogen!

Så nu tänker vi på det tjejer! Alla som har tillgång till Internet kan smygläsa...

• HeddaBigBum

Idag har jag druckti alkohol för första gången sen nyårsafton 2003/2004!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vi har ett par kompisar här och tillsammans drack vi lite tequila... i Margaritas! Slurp!
    Men full blev jag inte ändå... *hehe* Gott var det!

• JessicaåIda

Har någon en hoppgunga som dammar i något förråd??

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • Maria från Bahia

Jessica: Vi har en i garderoben nästan oanvänd.........
    Låna eller köpa för billig penning går utmärkt

• hejlis

Maria: Ang. "ungarna". R. sa som Jessica, polisanmäla. Men, han tyckte ni iaf skulle prata med föräldrarna först, även om de inte bryr sig så är det alltid bra att kunna säga det till polisen (att ni pratat med dom). Ni kan ju  poängtera att om det fortsätter så kommer ni att polisanmäla. Fota mm. är en bra idé.

Näpp, nu åker vi! Ha det bra allihopa!

• HeddaBigBum

På tal om enkronor så lekte Luke med lite växel här hemma på morgonen. Han kommer fram och ser överlycklig ut och vänder sina lilla nakna rumpa mot mig. Titta mamma!
    Först fattar jag ingenting... Jo, en väldigt söt liten rump. Sen går hans ansiktuttryck från att överlycklig och stolt finurlighet till lite oro och vidare till "shit, den sitter fast!"
    Hahahhaa! Men med lite särande av skinkorna ploppade det ut glansig enkrona! Hahaha!

• HeddaBigBum

Vad kan vi lära oss av det... jo, man vet aldrig var pengarna varit innan! Förvånad

Svar på tråden Go Fika!