• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • Saandraa

Nu svarar jag bara utifrån mej själv!ingen annan! men jag väljer ju ett barn utan..
    men jag har ju GIVETVIS inget emot DS - barnen och vuxna! dom är urgulliga dom jag känner iallafall! och tycker egentligen inte att någon är mer eller mindre värd än den andra.. men eftersom jag har en dotter utan downs syndrom vill jag ju ha ett barn just utan.. känns bara naturligt för mej.. så var det med den saken!

• Saandraa

men skulle mitt barn däremot födas med detta syndrom älskar jag det lika mycket ändå!

• Asra

Memle,
    du var väl själv med i tråden om kvinnan som väntade ett DS barn där mannen hotade med att lämna henne i fall hon inte gjorde abort. Tror det var där diskussionen startade eftersom det fanns lite empati för pappan som ville välja bort barnet med DS.

Men det är bara min teori om ursprunget till tråden efter som TS var med i den diskussionen.

• anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:36:47 följande:
    Jag förstår att det är känsligt och att det blir personligt, men se det som att människor inte förstår..det är inte av elakhet, iallafall inte i de flesta fall utan handlar om oförstående och människor som ser livet ur andra perspektiv. Kanske inte har förmågan att känna in eller förstå, kanske inte har behövt känna på vissa saker och kan därför inte relatera till det på ett sätt som många skulle kalla empatiskt eller humant.Ingen anledning att be om ursäkt, men det kan vara bra att ha i tanken när man hamnar i debatt med någon som tycker något man själv tycker är helt uppåt väggarna.Man behöver inte sjunka till en låg nivå.. vi som vet bäst ska ju vara ödmjuka och överseende och politiskt korrekta always *mouhaahahaa*(bara för att bevisa att jag är normal  med känslor som tenderar att gå överstyr klistrar jag in en tråd som jag i vredesmod startat)www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22090567.html
    Jo, jag vet, jag brukar kunna hålla mig numer.
    Det finns rejäla stolpskott som gör allt för att reta upp en, med flit helt klart, varför de nu roas av sånt fattar jag inte.. Men jag kanske blivit dement, liksom mors släkt? *flinar*

Det var en rejäl TS du fått till där, den du länkade till, pyr ända hit om den..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Saandraa skrev 2007-06-27 00:43:54 följande:
    men skulle mitt barn däremot födas med detta syndrom älskar jag det lika mycket ändå!
    Det är så det är för de flesta, även om de inte kan tänka sig det före.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Muminski
    anne h skrev 2007-06-27 00:49:12 följande:
    Jo, jag vet, jag brukar kunna hålla mig numer. Det finns rejäla stolpskott som gör allt för att reta upp en, med flit helt klart, varför de nu roas av sånt fattar jag inte.. Men jag kanske blivit dement, liksom mors släkt? *flinar*Det var en rejäl TS du fått till där, den du länkade till, pyr ända hit om den..
    haha jaa det är kanske demensen som slår till

Många vill ju bara provocera, det försöker jag ignorera.
     Jag har förut, innan mina PK dagar låtit mig provoceras.. eller så sant.. jag provoceras än idag..hrm... hur får jag till det här nudå?

*vädrar ur röken från min länk*

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • memle

Asra... Jo, jag är rädd fôr att det var mitt uttalande om adoption i den tråden som gjorde att denna startades... Därför undrade jag vad TS syfte var.

• Bebbe2006

Jaha, sedan när fick inte jag posta inlägg och fråga saker här?

När har jag sagt att Cullinan har påstått att ingen som har cancer i släkten skulle få skaffa barn? Jag frågade bara om hon ansåg det. Jag har liksom inte "hoppat på" henne.

Nu får ni väl ändå kamma er lite, va?

*fnyser irriterat"

• Muminski
    Bebbe2006 skrev 2007-06-27 01:04:16 följande:
    Jaha, sedan när fick inte jag posta inlägg och fråga saker här?När har jag sagt att Cullinan har påstått att ingen som har cancer i släkten skulle få skaffa barn? Jag frågade bara om hon ansåg det. Jag har liksom inte "hoppat på" henne.Nu får ni väl ändå kamma er lite, va?*fnyser irriterat"
    Va? Var det någon som sa det? Det missade nog jag.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden Downs syndrom