Downs syndrom
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Nu svarar jag bara utifrån mej själv!ingen annan! men jag väljer ju ett barn utan..
men jag har ju GIVETVIS inget emot DS - barnen och vuxna! dom är urgulliga dom jag känner iallafall! och tycker egentligen inte att någon är mer eller mindre värd än den andra.. men eftersom jag har en dotter utan downs syndrom vill jag ju ha ett barn just utan.. känns bara naturligt för mej.. så var det med den saken!
men skulle mitt barn däremot födas med detta syndrom älskar jag det lika mycket ändå!
Memle,
du var väl själv med i tråden om kvinnan som väntade ett DS barn där mannen hotade med att lämna henne i fall hon inte gjorde abort. Tror det var där diskussionen startade eftersom det fanns lite empati för pappan som ville välja bort barnet med DS.
Men det är bara min teori om ursprunget till tråden efter som TS var med i den diskussionen.
Asra... Jo, jag är rädd fôr att det var mitt uttalande om adoption i den tråden som gjorde att denna startades... Därför undrade jag vad TS syfte var.
ok :)
Jaha, sedan när fick inte jag posta inlägg och fråga saker här?
När har jag sagt att Cullinan har påstått att ingen som har cancer i släkten skulle få skaffa barn? Jag frågade bara om hon ansåg det. Jag har liksom inte "hoppat på" henne.
Nu får ni väl ändå kamma er lite, va?
*fnyser irriterat"