• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • Muminski

Hmm det blev någe fel på mitt tangentbort

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:16:46 följande:
    Nämen hallå.. gör skillnad på en persons åsikter och en person!Även om jag har en helt annan åsikt än någon ger det mig inte rätten att vara kränkande eller gå på personliga påhopp på denna någon även om jag råkar tycka att den åsikten är "fel"
    Men man får tycka, man får ha sin egen åsikt, även här på FL.. Skillnad om jag säger "du är knäpp", då påstår jag något. (vilket jag alltså inte menar i detta fallet, så ni kan ta det lugnt med anmälningsknappen )
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:20:55 följande:
    Lyllos dig..mina barn fick astma och allergi bägge två..men som sagt det "visste" jag ju redan innan och som jag skrev så anser inte jag att vår livskvalite´t är dålig.Vi har ett gott liv men med tanke på åsikterna som florerar här finns det bog många som anser att jag inte skulle sakffat de barnen.Men det var MITT val och det är jag så glad för.
    Nä, lyllos mina barn.
  • Muminski

Anne H men du citerade Gorban med orden kunde inte sagt det bättre själv.. det är allt på gränsen tycker jag... *fingar på anmälningsknappen*

• Muminski
    anne h skrev 2007-06-27 00:22:44 följande:
    Nä, lyllos mina barn.
    Ja..lyllos hela familjen
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:23:37 följande:
    Anne H men du citerade Gorban med orden kunde inte sagt det bättre själv.. det är allt på gränsen tycker jag... *fingar på anmälningsknappen*
    jo, eftersom jag titt som tätt får höra mkt dumheter om DS.. och det blir svårt ibland att svälja allt. Har själv ett barn med DS och att då få läsa här om hur det "är" när jag har honom framför mig, få höra att han aldrig kommer kunna läsa mm, samtidigt som han redan, 7½ år gammal, läser..

Men det är ingen ursäkt, jag vet, möjligen en förklaring. *f'låt*
  • Muminski

Jag förstår att det är känsligt och att det blir personligt, men se det som att människor inte förstår..det är inte av elakhet, iallafall inte i de flesta fall utan handlar om oförstående och människor som ser livet ur andra perspektiv. Kanske inte har förmågan att känna in eller förstå, kanske inte har behövt känna på vissa saker och kan därför inte relatera till det på ett sätt som många skulle kalla empatiskt eller humant.

Ingen anledning att be om ursäkt, men det kan vara bra att ha i tanken när man hamnar i debatt med någon som tycker något man själv tycker är helt uppåt väggarna.

Man behöver inte sjunka till en låg nivå.. vi som vet bäst ska ju vara ödmjuka och överseende och politiskt korrekta always *mouhaahahaa*

(bara för att bevisa att jag är normal  med känslor som tenderar att gå överstyr klistrar jag in en tråd som jag i vredesmod startat)

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22090567.html

• memle

Blev fel...

Vad jag skulle säga var att min systerdotter har DS... Gulligare unge finns inte. Och henne skulle jag naturligtvis gärna vara mamma till. Men det är ju väldigt mycket extra oro med DS barn då många har hjärt och lung-problem.
    Jag har funderat på att adoptera oönskade DS-barn... Men om jag skulle föda ett "nytt barn" till världen så skulle jag valt ett utan DS.

Jag har kollat lite i tråden men inte läst allt. Har TS angett varför tråden startades?

• Muminski
    memle skrev 2007-06-27 00:38:42 följande:
    Blev fel... Vad jag skulle säga var att min systerdotter har DS... Gulligare unge finns inte. Och henne skulle jag naturligtvis gärna vara mamma till. Men det är ju väldigt mycket extra oro med DS barn då många har hjärt och lung-problem.Jag har funderat på att adoptera oönskade DS-barn... Men om jag skulle föda ett "nytt barn" till världen så skulle jag valt ett utan DS.Jag har kollat lite i tråden men inte läst allt. Har TS angett varför tråden startades?
    Nej inget syfte med trådstarten är förklarat.
Svar på tråden Downs syndrom