Downs syndrom
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Hmm det blev någe fel på mitt tangentbort
Anne H men du citerade Gorban med orden kunde inte sagt det bättre själv.. det är allt på gränsen tycker jag... *fingar på anmälningsknappen*
Jag förstår att det är känsligt och att det blir personligt, men se det som att människor inte förstår..det är inte av elakhet, iallafall inte i de flesta fall utan handlar om oförstående och människor som ser livet ur andra perspektiv. Kanske inte har förmågan att känna in eller förstå, kanske inte har behövt känna på vissa saker och kan därför inte relatera till det på ett sätt som många skulle kalla empatiskt eller humant.
Ingen anledning att be om ursäkt, men det kan vara bra att ha i tanken när man hamnar i debatt med någon som tycker något man själv tycker är helt uppåt väggarna.
Man behöver inte sjunka till en låg nivå.. vi som vet bäst ska ju vara ödmjuka och överseende och politiskt korrekta always *mouhaahahaa*
(bara för att bevisa att jag är normal med känslor som tenderar att gå överstyr klistrar jag in en tråd som jag i vredesmod startat)
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22090567.html
Blev fel...
Vad jag skulle säga var att min systerdotter har DS... Gulligare unge finns inte. Och henne skulle jag naturligtvis gärna vara mamma till. Men det är ju väldigt mycket extra oro med DS barn då många har hjärt och lung-problem.
Jag har funderat på att adoptera oönskade DS-barn... Men om jag skulle föda ett "nytt barn" till världen så skulle jag valt ett utan DS.
Jag har kollat lite i tråden men inte läst allt. Har TS angett varför tråden startades?