• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • Verkligen
    Gorban skrev 2007-06-27 00:03:19 följande:
    Cullinan: Hellre ett barn med DS ä att få ett barn som dig. Vad tillför du här på FL? Förstår inte vart du vill komma med dina inlägg.
    VA????????? Vad är det för fel på Cullinan????
  • Minna07

Utan förstås!! Alla vill väll ha ett friskt barn med alla förutsättningar för ett bra lyckligt liv där egna barn mm ingår.

• Bebbe2006

Cullinan: Menar du alltså att man inte ska skaffa barn om man har cancer i släkten?

Isåfall lär ju mäniiskosläktet dö ut jävligt fort, eftersom det finns cancer i nästan alla släkter.

Men det kanske är lika bra

• Muminski

Nämen hallå.. gör skillnad på en persons åsikter och en person!

Även om jag har en helt annan åsikt än någon ger det mig inte rätten att vara kränkande eller gå på personliga påhopp på denna någon även om jag råkar tycka att den åsikten är "fel"

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    Bebbe2006 skrev 2007-06-27 00:13:39 följande:
    Cullinan: Menar du alltså att man inte ska skaffa barn om man har cancer i släkten?Isåfall lär ju mäniiskosläktet dö ut jävligt fort, eftersom det finns cancer i nästan alla släkter.Men det kanske är lika bra
    Hon skrev faktiskt att HON tog det säkra före det osäkra, inte att vi alla borde välja så.
  • Verkligen
    Bebbe2006 skrev 2007-06-27 00:13:39 följande:
    Cullinan: Menar du alltså att man inte ska skaffa barn om man har cancer i släkten?Isåfall lär ju mäniiskosläktet dö ut jävligt fort, eftersom det finns cancer i nästan alla släkter.Men det kanske är lika bra
    det var ju bara hennes personliga åsikt.. får man inte ha det på FL? Hon menade väl inte att andra inte får skaffa barn pga cancer?
    Min mamma är döende i skelett,leverå lung cancer men jag tänker ändå skaffa barn.
    Pappa har haft problem med sin diabetes i 20 år och har transplanterat njuren för att överleva.. Risken för sjukdom finns ju alltid..
  • anne h

I min mors släkt blir de flesta dementa ganska tidigt, i min fars släkt får många stroke i unga år.. jag har svår astma och allergier, kan inte ens vara i samma rum som råa grönsaker tex, men ändå skaffar jag barn, dumma jag.. och hela fyra stycken!

-men inget av dem har fått någon form av allergi, ingen astma.. (demens och stroke är de väl för unga för än så länge..) får väl försöka en femte gång, förmodar jag, så kanske jag får en fullträff?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Muminski
    anne h skrev 2007-06-27 00:19:20 följande:
    I min mors släkt blir de flesta dementa ganska tidigt, i min fars släkt får många stroke i unga år.. jag har svår astma och allergier, kan inte ens vara i samma rum som råa grönsaker tex, men ändå skaffar jag barn, dumma jag.. och hela fyra stycken! -men inget av dem har fått någon form av allergi, ingen astma.. (demens och stroke är de väl för unga för än så länge..) får väl försöka en femte gång, förmodar jag, så kanske jag får en fullträff?
    Lyllos dig..mina barn fick astma och allergi bägge två..men som sagt det "visste" jag ju redan innan och som jag skrev så anser inte jag att vår livskvalite´t är dålig.

Vi har ett gott liv men med tanke på åsikterna som florerar här finns det bog många som anser att jag inte skulle sakffat de barnen.

Men det var MITT val och det är jag så glad för.
Svar på tråden Downs syndrom