Downs syndrom
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Gorban, ditt inlägg är anmält.
Anmälde oxå.
Utan förstås!! Alla vill väll ha ett friskt barn med alla förutsättningar för ett bra lyckligt liv där egna barn mm ingår.
Cullinan: Menar du alltså att man inte ska skaffa barn om man har cancer i släkten?
Isåfall lär ju mäniiskosläktet dö ut jävligt fort, eftersom det finns cancer i nästan alla släkter.
Men det kanske är lika bra
Nämen hallå.. gör skillnad på en persons åsikter och en person!
Även om jag har en helt annan åsikt än någon ger det mig inte rätten att vara kränkande eller gå på personliga påhopp på denna någon även om jag råkar tycka att den åsikten är "fel"
I min mors släkt blir de flesta dementa ganska tidigt, i min fars släkt får många stroke i unga år.. jag har svår astma och allergier, kan inte ens vara i samma rum som råa grönsaker tex, men ändå skaffar jag barn, dumma jag.. och hela fyra stycken!
-men inget av dem har fått någon form av allergi, ingen astma.. (demens och stroke är de väl för unga för än så länge..) får väl försöka en femte gång, förmodar jag, så kanske jag får en fullträff?