• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • Mamma till tre kottar
    Cullinan skrev 2007-06-26 23:08:37 följande:
    Farth Vader skrev 2007-06-26 23:04:27 följande:
    Du skulle alltså frivilligt vilja att ditt barn skulle drabbas av mental efterblivenhet SAMT riskera att barnet fick olika typer av tilläggshandikapp såsom t ex alzheimers när den var 30?Najs.
    Jag är inte Mamma Mona, men jag håller med henne. Man måste inte se det som att barnet drabbas av något utan som att man stod intför valet av två barn, det ena med och det andra utan.
  • Mamma till tre kottar
    Minna07 skrev 2007-06-27 00:10:51 följande:
    Utan förstås!! Alla vill väll ha ett friskt barn med alla förutsättningar för ett bra lyckligt liv där egna barn mm ingår.
    Som tur är är de flesta barn med Downs syndrom friska och har i vårt land ett bra och lyckligt liv.
  • trollet31

idotisk fråga, alla vill väl ha ett frikst barn, men vad spelar det för roll när barnet är fött, man älskar det väl lika mycket ändå????

• Mamma till tre kottar
    Farth Vader skrev 2007-06-27 10:17:19 följande:
    cullinan: Såg att du kommenterade mitt svar längre bak i tråden. Jag skrev att jag kanske skulle välja ett barn med DS .Givetvis vill jag inte ta en bebis utan DS och vifta med ett trollspö så barnet helt plötsligt skulle få syndromet, det vore ju inte precis rättvist eller hur?Vad jag menade är att jag oerhört gärna skulle ta emot ett barn med DS och skulle känna mej utvald om det blev så. Jag känner att vi har alla förutsättningar för att ge ett handikappat barn ett bra och rikt liv.På din kommentar lät det som att jag var elak mot barnet som "valde" att det skulle födas med DS istället för utan. Min tanke är att barnet skulle ha DS från början - alltså inte en "frisk" baby med ett "påtrollat" syndrom.
    Bra skrivet!
  • Lady Sylvana

Mamma

Men i det här fallet kan du det. Du kan se och du vet att det ena barnet har ds.

Det andra barnet har inga sjukdomar, och inga syndrom.

• Farth Vader

Jo, om det är olika barn kanske jag skulle välja det med DS. INTE ta ett barn utan DS och liksom trolla på det ett syndrom.

Jag ser det inte som att jag tar en "frisk" bebis och kastar den i papperskorgen medans jag tar min Downis i armarna och går.

Se det så här då: Jag skulle lika gärna föda ett barn med DS som ett utan.

• TjEjEnGbG

Fattar inte vad det är för frågor folk ställer!!

• Muminski
    Lady Sylvana skrev 2007-06-27 10:36:36 följande:
    MammaMen i det här fallet kan du det. Du kan se och du vet att det ena barnet har ds. Det andra barnet har inga sjukdomar, och inga syndrom.
    Men i realiteten finns inte denna valmöjlighet, så vadan denna frågeställning?
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden Downs syndrom