Downs syndrom
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Jag har också efterlyst syfte och följd med Cullinans inlägg. Etersom det hör till samtal om etik och etiska dilemman. Jag har fyllt i mina egna tolkningar här och där.
Dragspel var intressant f ö!
Mitt svar skulle bli ett friskt barn såklart. Förstår kanske inte fråkan ens... klart man vill ha en frisk.
Jag har iofs inte läst hela tråden för jag tycker det är en massa onödigt tjafs...men frånsett från det så undrar jag var TS har tagit vägen.Hon ställde frågan men sen har jag inte sett ett inlägg från henne.Har kanske ingen betydelse men jag tycker det är konstigt att hon inte skriver vad hon tycker.Behöver hon inte iofs men jag tycker det är underligt att starta en tråd o sen inte vara där...kanske följs den bara vid sidan om.
Själv tycker jag frågan är sjuk för att jag tror inte det finns någon som önskar sig ett barn med DS...man vill väl att ens barn ska födas "friska"
*djup suck*
Ja, jag är för abort vid DS. Det kan väl knappast ha undgått någon, så varför försöka få det att framstå som något "smaskigt"?!
Det är ju inte direkt så att jag går ut och demonstrerar mot DS den 1 maj om nu någon varit så jävla blåst att dom trott det.
Vill minnas att det fanns en omröstning innan som visade att majoriteten av FL-medlemmarna är FÖR abort vid DS.
Detta kunde ha blivit en givande diskussion om DS, men som vanligt så urartar alltid dessa diskussioner direkt när DS-föräldrarna kommer in i tråden och kastar skit på alla som inte har samma åsikt. Dessa DS-föräldrar som ständigt tjatar om att dom vill bli respektfullt bemötta beter sig minst sagt oetiskt och direkt svinigt.
Fortsätt ni att hacka alla de som inte delar er åsikt i småbitar om ni tycker att det känns konstruktivt, i er kamp för att "föra fram" era DS-barn. Det finns ju dock bättre diskussionsmetoder om man vill få fram sin åsikt.
/Mimmi
Cullinan....När lefo skrev tidigare om dina uttalanden så nekade du...
Nu när hon citerar ett inlägg från dej där du verkligen har skrivit att du "ÄR EN STARK FÖRESPRÅKARE FÖR ABORT VID DS" så anklagar du henne för att framställa fakta fel och verkar bara skylla ifrån dej!
Så hur ska du ha det egentligen...Du skyller allt på dsföräldrar som hackar på alla...men vad gör du själv då?
Jag tycker att du verkar ha svårt att hålla dej till sanningen och det är ju inte kul om man ska kunna diskutera på en mogen och bra nivå...
Samtidigt tycker jag att det är mycket hemskt att du är en stark förespråkare vid ds och samtidigt jobbar med personer som har ds...
Du med alla dina högskolepoäng borde söka dej en annan karriär...
Och du verkar ha gott om tid till att söka andra jobb också
Vi diskuterar ds för vi har barn med ds...Du skriver att du diskuterar ds för att du är så intresserad,,;På vilket sätt eftersom du är en sån stark förespråkare till abort vid ds...
Är det tex aborter som du vill framäva?
Få alla att göra fvp så man kan utrota ds?
Detta är inget påhopp utan jag är som sagt mycket nyfiken på hur du ställer dej (som många andra också här är men ingen får nåt vettigt svar från dej)
Cullinan:
"jävla blåst"?
Vem har en samtalston som är respektfull?
Du har ju heller mött med konsekvenser för innehållet i dina inlägg? Här, under Etik.
inte heller mött, naturligtvs.
Kan du säga din ståndpunkt i klartext?